Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık Tertemiz, Neşe
dc.contributor.authorYildiz Posluoğlu, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:07Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373832
dc.description.abstractÖZET İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ETKİLİLİĞİ Zehra YILDIZ POSLUOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Danışman: Neşe TERTEMİZ Mayıs 2002, 129 sayfa Bu deneysel araştırmanın temel amacı, ilköğretim beşinci sınıf matematik dersinin `kümeler, doğal sayılar, kesirler, ondalık kesirler, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, ölçüler, aritmetik ortalama, yüzde ve faiz hesapları` konularında problem çözme becerisinin kazandırılmasında, işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile tüm sınıf yöntemine dayalı geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında, problem çözme testi basan puanlan açısından anlamlı farkların olup olmadığım sınamaktır. Araştırma 2001-2002 eğitim yılının birinci yarıyılında, Adana ili Seyhan ilçesine bağlı bir Devlet İlköğretim okulunda okuyan toplam 61 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak `Problem Çözme Testi` her iki gruba da öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırma sekiz hafta sürmüştür. Araştırmanın bulgulan; problem çözme başarısı açısından, işbirliğine dayalı öğrenme tekniğinin geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. VI
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUE IN TEACHING THE SKILLS OF MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING TO THE STUDENTS OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL AT FIFTH GRADE LEVEL Zehra YIDIZ POSLUO?LU Master Thesis, Department of Educational Sciens Supervisor: Neşe TERTEMİZ May, 2002, 129 page The main goal of this experimental research is to compare the differences of experimental and control groups students at fifth grade primary and secondary school level with Cooperative Learning Technique and Traditional Learning Technique during the going of problem solving skills on mathematical subjects naturel numbers, fraction, additions, subtractions, multipilications, divisions, measurements, calculating the average of numbers, percentages. In this experiment two groups; experimental and control are observed for eight week. `Solving Problem Test` was given to the groups as pretest, past test and permanent test. At the end of the observation it was found out that ; the success of teaching the problem solving skills with Cooperative Learning Technique on the basis of academical successfullness. VI1 T.C YÜKSEKÖ?RETİM KURDUJ DOKÜMANTASYON MOUUZÎen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği
dc.title.alternativeThe Effect of cooperative learning technique in teaching the skills of mathematical problem solving to the students of primary and secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid113869
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113208
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess