İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği
dc.contributor.advisor | Işık Tertemiz, Neşe | |
dc.contributor.author | Yildiz Posluoğlu, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:07Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373832 | |
dc.description.abstract | ÖZET İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ETKİLİLİĞİ Zehra YILDIZ POSLUOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Danışman: Neşe TERTEMİZ Mayıs 2002, 129 sayfa Bu deneysel araştırmanın temel amacı, ilköğretim beşinci sınıf matematik dersinin `kümeler, doğal sayılar, kesirler, ondalık kesirler, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, ölçüler, aritmetik ortalama, yüzde ve faiz hesapları` konularında problem çözme becerisinin kazandırılmasında, işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile tüm sınıf yöntemine dayalı geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında, problem çözme testi basan puanlan açısından anlamlı farkların olup olmadığım sınamaktır. Araştırma 2001-2002 eğitim yılının birinci yarıyılında, Adana ili Seyhan ilçesine bağlı bir Devlet İlköğretim okulunda okuyan toplam 61 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak `Problem Çözme Testi` her iki gruba da öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırma sekiz hafta sürmüştür. Araştırmanın bulgulan; problem çözme başarısı açısından, işbirliğine dayalı öğrenme tekniğinin geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUE IN TEACHING THE SKILLS OF MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING TO THE STUDENTS OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL AT FIFTH GRADE LEVEL Zehra YIDIZ POSLUO?LU Master Thesis, Department of Educational Sciens Supervisor: Neşe TERTEMİZ May, 2002, 129 page The main goal of this experimental research is to compare the differences of experimental and control groups students at fifth grade primary and secondary school level with Cooperative Learning Technique and Traditional Learning Technique during the going of problem solving skills on mathematical subjects naturel numbers, fraction, additions, subtractions, multipilications, divisions, measurements, calculating the average of numbers, percentages. In this experiment two groups; experimental and control are observed for eight week. `Solving Problem Test` was given to the groups as pretest, past test and permanent test. At the end of the observation it was found out that ; the success of teaching the problem solving skills with Cooperative Learning Technique on the basis of academical successfullness. VI1 T.C YÜKSEKÖ?RETİM KURDUJ DOKÜMANTASYON MOUUZÎ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği | |
dc.title.alternative | The Effect of cooperative learning technique in teaching the skills of mathematical problem solving to the students of primary and secondary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.identifier.yokid | 113869 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113208 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |