Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Ziya
dc.contributor.authorYilmaz, Bilge
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:06Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:06Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373828
dc.description.abstractBu araştırmada, bibliyoterapinin, aileleriyle çatışma içinde olan gençlerin çatışma düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu ön-test, son-test modele dayalı deneysel bir araştırmadır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında, Edirne ili Edirne Lisesine devam eden, 9.sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın, deney ve kontrol gruplarına 12'şer öğrenci katılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin, ön-test ve son-test aşamalarında çatışma düzeyleri `Genç Ana Baba Çatışma Envanteri` ile ölçülmüştür. Deney Gurubuna katılan, anne babalarıyla çatışması olan gençler, 10 hafta süreyle bibliyoterapi gurubuna devam etmişlerdir. Verilerin analizinde, varyans analizinin özel bir hali olan tekrarlanmış ölçümler için tek faktör üzerinden iki boyutlu varyans analizi uygulanmıştır.Araştırma bulguları, aileleriyle çatışma içinde olan gençlerin, hem anneleriyle hem de babalarıyla çatışma düzeylerini düşürmede bibliyoterapinin etkili olduğunu ortaya koymuştur Anahtar Kelimeler: 1- Biliyoterapi, 2- Çatışma, 3- Anne, Baba, Genç.
dc.description.abstractThe effect of bibliotherapy on teenagers who conflict with their parents has been examined in mis research. Research has been divided into two groups as test and control. There are 12 people in each group and the total number is 24 This is an experimental research which has been modelled as both pre-test and final- test with control groups. The people in these groups are 9th class students who have educated in Edirne High school, the city of Edirne, in 2000-2001 education period. Teenager Parent conflict Environment (TPCE), has been used to measure the conflict level of the students during the pre-test and final-test. Teenagers who participated in the test group and who were conflicting with their parents, had attended bibliotherapy groups for 10 weeks. Two dimensional variance analysis over single factor for repeated measurements, which is a specialised accurance of variance analysis has been implemented in the analysis of collected data. The result of this research implied that bibliotherapy has positive effects to decrease the level of the conflict between teenagers and their parents. Key Words: 1 - Bibliotherapy, 2 - Conflict, 3 - Mother, Father,Teenager.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBibliyoterapinin aileleriyle çatışma işinde olan gençlerin çatışma düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of bibliotherapy in the level of conflict on teenagers who conflict whith their parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBibliotherapy
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmYoung-Parent Conflict Inventory
dc.subject.ytmParents-adolescent relations
dc.identifier.yokid113870
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113209
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess