Bibliyoterapinin aileleriyle çatışma işinde olan gençlerin çatışma düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Selçuk, Ziya | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:06Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373828 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, bibliyoterapinin, aileleriyle çatışma içinde olan gençlerin çatışma düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu ön-test, son-test modele dayalı deneysel bir araştırmadır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında, Edirne ili Edirne Lisesine devam eden, 9.sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın, deney ve kontrol gruplarına 12'şer öğrenci katılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin, ön-test ve son-test aşamalarında çatışma düzeyleri `Genç Ana Baba Çatışma Envanteri` ile ölçülmüştür. Deney Gurubuna katılan, anne babalarıyla çatışması olan gençler, 10 hafta süreyle bibliyoterapi gurubuna devam etmişlerdir. Verilerin analizinde, varyans analizinin özel bir hali olan tekrarlanmış ölçümler için tek faktör üzerinden iki boyutlu varyans analizi uygulanmıştır.Araştırma bulguları, aileleriyle çatışma içinde olan gençlerin, hem anneleriyle hem de babalarıyla çatışma düzeylerini düşürmede bibliyoterapinin etkili olduğunu ortaya koymuştur Anahtar Kelimeler: 1- Biliyoterapi, 2- Çatışma, 3- Anne, Baba, Genç. | |
dc.description.abstract | The effect of bibliotherapy on teenagers who conflict with their parents has been examined in mis research. Research has been divided into two groups as test and control. There are 12 people in each group and the total number is 24 This is an experimental research which has been modelled as both pre-test and final- test with control groups. The people in these groups are 9th class students who have educated in Edirne High school, the city of Edirne, in 2000-2001 education period. Teenager Parent conflict Environment (TPCE), has been used to measure the conflict level of the students during the pre-test and final-test. Teenagers who participated in the test group and who were conflicting with their parents, had attended bibliotherapy groups for 10 weeks. Two dimensional variance analysis over single factor for repeated measurements, which is a specialised accurance of variance analysis has been implemented in the analysis of collected data. The result of this research implied that bibliotherapy has positive effects to decrease the level of the conflict between teenagers and their parents. Key Words: 1 - Bibliotherapy, 2 - Conflict, 3 - Mother, Father,Teenager. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bibliyoterapinin aileleriyle çatışma işinde olan gençlerin çatışma düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of bibliotherapy in the level of conflict on teenagers who conflict whith their parents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Bibliotherapy | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.subject.ytm | Youngs | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Young-Parent Conflict Inventory | |
dc.subject.ytm | Parents-adolescent relations | |
dc.identifier.yokid | 113870 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113209 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |