Türkiye fiziki coğrafya ders programına (Amaç. içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme boyutlarına) ilişkin öğretmen görüşleri (ortaöğretim lise 2. sınıf)
dc.contributor.advisor | Gürgördü, Ersin | |
dc.contributor.author | Çinar, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:03Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373808 | |
dc.description.abstract | ÖZET Araştırmada ortaöğretim kurumlarındaki Türkiye Fizikî Coğrafya Ders Programı ele alınmıştır. Araştırmada veri toplama araçlarından anket tercih edilerek öğretmenlere uygulanmıştır Anket çalışması ile Türkiye Fizikî Coğrafyası ders programının boyutları ile ilgili sorunlar üzerine öğretmen görüşleri alınmış ve bu bilgilerin analizine gidilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini Tekirdağ, Kırklareli, Edirne ve Ankara il Milli Eğitim Müdürlükleri'ne bağlı okullarda görev yapan coğrafya öğretmenleri oluşturmaktadır. Uzman Coğrafyacılar ve eğitimciler ile beraber hazırlanan anketten elde verilerin çözümlenmesinde S.P.S.S (Statical Package for the Social Scienses) paket programı kullanılmıştır, öğretmenlerin her madde hakkındaki görüşlerinin sonucunda ortaya çıkan puanlarının ayrı ayrı aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Görüşler `t` testi ile test edilmiştir. İkiden fazla grupların ortalamaları arsındaki farkın tespiti için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) test tekniğinden yararlanılmıştır. `P` değerinin anlamlı olduğu durumlarda, farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Sheffe tekniği uygulanmıştır. Araştırmada en az hate payı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen bilgiler ışığında genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1- Coğrafya öğretmenleri derslerin işlenişinde, en çok klasik yöntemlerden anlatım ve soru-cevap yöntemleri kullandıkları görülmektedir. 2- Türkiye Fiziki Coğrafya ders programını uygularken en çok harita, atlas, küre, levha gibi ders araçlarını kullanmaktadırlar. 3- Öğretmenler Türkiye Fizikî Coğrafya Dersinde ölçme araçlarını hazırlarken öncelikli olarak yazılı sınavı ölçme aracı olarak kullanmaktadır 4- Genellikle sorunlar sınıfların genelde kalabalık olduğu ve dersin öğretimi için ayrılan süreninde yetersiz bulunduğu görülmektedir. Bu durumda etkili bir öğretim faaliyetinin yapılması imkansızdır. Sınıfların kalabalık olması, öğrencilerin derse hazırlıksız gelmesi, öğretmenin öğrenciyi güdüleyememesi ortaöğretim kurumlarının genel sorunlarıdır. 5- Programın etkin ve başarılı olması onu uygulayacak öğretmenlere bağlıdır. Anahtar kelimeler: Amaçlar, İçerik, Ders, Değerlendirme, Ortaöğretim Coğrafya programı, Öğretmen, Görüş | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study focuses on the teaching process of phycial geography of Turkey in high schools. Research has been done in Tekirdağ, Kırklareli, Edirne and Ankara National Education head office. The views of teachers on the aim, content, teaching procees and evalution of the course, namely the Phycial Geography of Turkey of are taken by the way of questionairre and the findings are analized. The questionnaire has been formed by cooperating with specialist geography teachers and specialist educators. Date have been assessed m the analysis of the data, the package programme of SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) has been used. The mean and standart deviation of the points which are appeared as conseguence of the views of teachers about each substance were calculated separetly. We use `t` test and groups more than two for ` analysis for varyans` (ANOVA), during the testing of the points. The case of the `valuses of P` is meaningful we apply the Sheffe test to find out which groups caused the differences in this research. We assume that the minimum erros to tolerence is 0.05. The results of the research have been given below: 1- In the high schools of the geography teachers use the traditional methods of narration and question answer. Geography teachers in schools prefer written examinations to oral examination 2- In the schools of the geography teachers prefer using mostly maps as a course material.Graphics and photographs are the second choices. 3- The teachers who focused to this study, pointed out that the students was not interested in the subjects and they found it boring and unusefull. In that case, subjects must analyse again according to aims. 4- The general problem of high schools is crowded classrooms, students not being prepared for the course, the teachers incompetence in motivating students, and lack of classroom materials. 5- Effectiuty and success of the programme belongs to the teachers who will apply the programme. Key words : Aims,content, lesson, evaluation, geography curriculum of secondary school, teacher, sight | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye fiziki coğrafya ders programına (Amaç. içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme boyutlarına) ilişkin öğretmen görüşleri (ortaöğretim lise 2. sınıf) | |
dc.title.alternative | Turkey physical geography lesson curriculum of (aims, content, instruction, evaluation dimension) relating to teacher sight | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography lesson | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 113806 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113190 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı |