İlköğretim I. kademe sosyal bilgiler dersi doğal afet eğitiminde drama tekniğinin öğrencilerin başarılarına etkisi: Deneysel çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 4 ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Bölgemizi Tanıyalım? ünitesi içinde yer alan `Doğal Afetler' konularında drama tekniğinin nasıl kullanılabileceğine ilişkin drama etkinlikleri oluşturmak ve oluşturulan drama etkinliklerinin öğrencilerin konuları öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna bölgemizi tanıyalım ünitesinde yer alan doğal afetler konularıyla ilgili drama etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim teknikleri kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel bir yüksek lisans tezi olan bu çalışmada sosyal bilgiler dersinde drama tekniğinin kullanımı gösterilmeye çalışılmış; diğer taraftan, deney grubu ile kontrol grubunun öğrenim düzeyleri ve tutumları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Sorusuna yanıt aranmıştır.Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Kars İli, merkez ilçesinde bulunan sosyo-ekonomik düzeyi düşük seviyedeki resmi bir ilköğretim okulu olan Mihrali Bey İlköğretim Okulunda 4 ve 5. sınıflarda okuyan 96 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ünite başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır.Bölgemizi Tanıyalım ünitesi başlamadan 2 hafta önce deney ve kontrol grubuna ünite başarı testi ve tutum ölçeği ilk test olarak uygulanmıştır. 6 hafta süren uygulamadan 2 hafta sonra aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler t-testi ile çözümlenmiştir.Sonuç olarak, araştırmada elde edilen bulguların hepsi drama tekniğinin öğrencilerin ders başarısını ve derse karşı tutumunu olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Drama, yaratıcı drama, sosyal bilgiler ders başarısı, sosyal bilgiler dersine yönelik tutum, doğal afet eğitimi In this study, It is aimed to develop activities related with how to use drama technique in the topic of ?naturel Disasters? included in the unit of ?Introducing our Region? in social studies course at 4th and 5th classes in Primary education and to examine and define whether these activities develop the learning level of students. According to this aim, drama activities related with the topic, ?naturel disaster? included in the unit of ?Introducing our Region? are carried out to experiment group and conversial teaching methods are used in control group. In this study, which is a Descriptive and experimental master thesis, the usage of drama technique in social studies course is tried to reveal and the question, ?Is there a significant difference between learning level and attitudes of control and experiment group??, is tried to be answered. The study is revealed with 96 students in 4 and 5 classes in Mihrali Bey primary school of which socio-economic level is low, in 2010-2011 education year in Kars. The data is collected with attitude scale and performance test developed by the researcher.?Introducing our Region?, attitude scale and performance test is applied to both control and experiment groups. It is practised 6 weeks. Two weeks after the practise, the same tests are applied as a last test.Consequently, all the data collected with the study reveal out that the drama technique effects the attitude of students to the lesson and the success of students in positive way.Keywords: drama, creative drama, the success of social studies course, attitudes to social studies course, the education of naturel disaster.
Collections