Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Cevdet
dc.contributor.authorKarataş, Orhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:02Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:02Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373795
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 4 ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Bölgemizi Tanıyalım? ünitesi içinde yer alan `Doğal Afetler' konularında drama tekniğinin nasıl kullanılabileceğine ilişkin drama etkinlikleri oluşturmak ve oluşturulan drama etkinliklerinin öğrencilerin konuları öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna bölgemizi tanıyalım ünitesinde yer alan doğal afetler konularıyla ilgili drama etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim teknikleri kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel bir yüksek lisans tezi olan bu çalışmada sosyal bilgiler dersinde drama tekniğinin kullanımı gösterilmeye çalışılmış; diğer taraftan, deney grubu ile kontrol grubunun öğrenim düzeyleri ve tutumları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Sorusuna yanıt aranmıştır.Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Kars İli, merkez ilçesinde bulunan sosyo-ekonomik düzeyi düşük seviyedeki resmi bir ilköğretim okulu olan Mihrali Bey İlköğretim Okulunda 4 ve 5. sınıflarda okuyan 96 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ünite başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır.Bölgemizi Tanıyalım ünitesi başlamadan 2 hafta önce deney ve kontrol grubuna ünite başarı testi ve tutum ölçeği ilk test olarak uygulanmıştır. 6 hafta süren uygulamadan 2 hafta sonra aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler t-testi ile çözümlenmiştir.Sonuç olarak, araştırmada elde edilen bulguların hepsi drama tekniğinin öğrencilerin ders başarısını ve derse karşı tutumunu olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Drama, yaratıcı drama, sosyal bilgiler ders başarısı, sosyal bilgiler dersine yönelik tutum, doğal afet eğitimi
dc.description.abstractIn this study, It is aimed to develop activities related with how to use drama technique in the topic of ?naturel Disasters? included in the unit of ?Introducing our Region? in social studies course at 4th and 5th classes in Primary education and to examine and define whether these activities develop the learning level of students. According to this aim, drama activities related with the topic, ?naturel disaster? included in the unit of ?Introducing our Region? are carried out to experiment group and conversial teaching methods are used in control group. In this study, which is a Descriptive and experimental master thesis, the usage of drama technique in social studies course is tried to reveal and the question, ?Is there a significant difference between learning level and attitudes of control and experiment group??, is tried to be answered. The study is revealed with 96 students in 4 and 5 classes in Mihrali Bey primary school of which socio-economic level is low, in 2010-2011 education year in Kars. The data is collected with attitude scale and performance test developed by the researcher.?Introducing our Region?, attitude scale and performance test is applied to both control and experiment groups. It is practised 6 weeks. Two weeks after the practise, the same tests are applied as a last test.Consequently, all the data collected with the study reveal out that the drama technique effects the attitude of students to the lesson and the success of students in positive way.Keywords: drama, creative drama, the success of social studies course, attitudes to social studies course, the education of naturel disaster.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe sosyal bilgiler dersi doğal afet eğitiminde drama tekniğinin öğrencilerin başarılarına etkisi: Deneysel çalışma
dc.title.alternativeThe effect of drama technique to the success of students in education of natural disaster in social studies course at first stage of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDisasters
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmDrama techniques
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmNatural disasters
dc.identifier.yokid393383
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302937
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess