Basit makinelerle bazı fen konularının öğretilmesinde deneysel yöntemin öğrenci başarısına etkisinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Yalçın, Necati | |
dc.contributor.author | Telli, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:01Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373792 | |
dc.description.abstract | V ÖZET Bu araştırmanın amacı deneysel yöntemin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini saptamaktır. Birbirinden farklı deney ve kontrol grubu kullanılarak ilköğretim 7. sınıfında bulunan iki farklı sınıfa 7. sınıf müfredat programında bulunan `basit makineler` konusu; deney grubuna deneysel yöntem, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılarak anlatılmıştır. Böylece öğrencilerin ders içinde aktif olduğu ve bir çok duyusuna hitap eden deneysel yöntemin, öğrenci başarısına hangi yönde etki ettiği saptanmak istenmiştir. Araştırmanın başında deney ve kontrol gruplarının birbirine göre hangi seviyelerde olduğunu bulmak için ön test uygulanmış ve ön test sonucunda her iki grubun da eşit başarı düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir. Ön test sonucunda başarı düzeyleri birbirine eşit olan iki grup içerisinden, rastgele bir tanesi deney bir tanesi de kontrol grubu olarak seçilmiştir. Bu çalışmada örneklem olarak Osmaniye İli Düziçi İlçesinde bir ilköğretim okulunda bulunan iki tane 7. sınıf şubesi seçilmiştir. 2001-2002 öğretim yılının EL yarısında 37 öğrenci deney grubu olarak, 38 öğrenci de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine basit makineler konusu araştırmanın yapıldığı okulda görev yapmakta olan araştırmayı yapan fen bilgisi öğretmeni tarafından anlatılmıştır. Gruplar oluşturulduktan sonra üç hafta süreyle basit makineler konusu deney grubuna deneysel yöntemle, kontrol grubuna ise anlatım yöntemiyle anlatılmıştır. Çalışmanın sonucunda her iki gruba aynı anda çoktan seçmeli 30 sorudan oluşan basan testi son test olarak uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda deneysel öğretim yönteminin öğrencilerin başarısı, konuyu kavramaları, öğrendikleri bilgileri uzun süre hatırlamaları üzerine klasik yönteme göre anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür.VI ANAHTAR KELİMELER: Fen bilgisi eğitimi, deneysel yöntem, laboratuar, öğretim yöntemleri, basit makineler | |
dc.description.abstract | vn ABSTRACT The purpose of this research is the effect of experimental method in student success. By using dfferent experiment and control group, `Simple Machines` subject which is exist in Primary Education 7 * grade curriculum, is explained to two different classes by using experimental method to experiment group and traditional method to control group. Thus, it is wanted to reveal the effect of experimental method in students success which appeals to the senses of students. At the beginning of the research, to find the level of experiment group and control group according to each other, a preliminary test is practised and as a result it is determined that each of the groups has equal success level. At the end of the preliminary test, one of the groups which have egual success, was chosen randomly as a control group. In this study, two 7 * grade classes are chosen as a treatment group in a primary school in Düziçi, a town of Osmaniye. İn the second term of 2001-2002 Educational Year, 37 students are identified as experiment group, 38 students are identified as control group. `Simple Machines` subject is explained to control group and experiment group by Science Teacher, who is working in this school and searching the research. After the forming of groups, throughout three weeks, `Simple machines` subject is explained with experimental method to experiment group and classical method to control group. At the end of the study a success test is practised to each of the groups at the same time, as the last test which consist of 30 multiple choice test items. After the evaluations, it is seen that experimental teaching method has more meaningful aid than classical method in student success, comprehension of subjects and easy memorable knowledges. Key Words: Science education, experimental method, laboratuary, teaching methods, simple machines | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Basit makinelerle bazı fen konularının öğretilmesinde deneysel yöntemin öğrenci başarısına etkisinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Examining the effect of hands-on teaching method on student achievement in teaching certain science topics by using simple machines | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Experimental learning | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 116486 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113254 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |