Show simple item record

dc.contributor.advisorCafoğlu, Zuhal
dc.contributor.authorYavuz, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:00Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373785
dc.description.abstractÖZET Çağımızda insan yaşamını etkileyen en önemli etmenler, bilimsel gelişme, bilgi birikimi ve hızla gelişen teknolojidir. Bilim ve teknolojinin artan bir hızla basan sağlaması, çağdaş insanın çevresine ayak uydurabilmek, ileri düzeyde bilgi ve mesleki yeterlilik gerektirmektedir. Bu aşamada, kamu görevlilerinin çağdaş kamu hizmetleri gereklerine göre yetişmeleri, kamu kesiminin başta gelen sorumluluklarından birisidir. Bilgi o kadar hızlı artmaktadır ki, bilgi toplumu olma aşamasında olduğumuz bu günlerde; herhangi bir bilgiye sahip olan her insanın, yaklaşık dört ya da beş yılda bir yeni bilgiler edinmek zorunda kalacağı, yoksa eskimiş biri sayılacağını varsaymak yerinde olacaktır İnsan niteliğinin ve davranışlarının geliştirilmesinin eğitimden geçer. Bugün dünyada pek çok ülkenin zorunlu eğitim sürelerini yukarıya doğru çekmesi ve vatandaşlarına daha uzun süreli nitelikli eğitim vermeye çalışması, eğitime duyulan gereksinimi açıkça göstermektedir Türk Polis Teşkilatının amacı; Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlı, insan haklarına saygılı, laik, hukuk devleti ilkelerini koruyan ve hukukun üstünlüğüne inanan, görev bilinci ve disiplini içerisindeki polisler yetiştirmektir. Polis Teşkilatının başarısı, teşkilatın geleceğinde yer alacak olan polis amirlerinin çağdaş bir eğitimden geçirilmeleri ile doğrudan ilgilidir. Polis eğitimi, polis amirlerinin toplumun ve çağın gereklerine uygun tutum ve davranış değişikliği sağladığında amacına ulaşmış olacaktır. Eğitim ve öğretim kurum larının niteliği değişime uğrayacaktır. Eğitimli kişinin tanımı değişmektedir. Okullar çevreye açık olan, bireyselliğe yer veren, çeşitliliğin barındırıldığı yerlerdir. Okullar, bilgi üretebilen yerler olmaktadır, öğrencilere bilgiye ulaşma yolları ve bilgiye ulaşabilecekleri teknolojileri kullanabilmeleri öğretilmelidir. Okulların asıl işlevi, öğrencilerin öğrenme kapasitesini geliştirmek olacaktır. Okul, örgütsel kültüründe önemli değişiklikler gösterecektir. Bu kültür, bilimsel gelişme ve yeniliğe açık, insan kaynaklarına değer veren, bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım eden örgütsel kültür olmalıdır ve bireysel yetenekler üzerinde yoğunlaşmalıdır. Türkiye İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Akademisi Başkanlığı'na bağlı Güvenlik Bilimleri Fakültesi polis amiri eğitiminde; eğitim yönetimi, öğretim araç gereçleri, eğitim programlan ve öğrencilerin kişisel gelişimleri açısından bilgi toplumunun gerekleri ve yeterliliklerinin gerisinde kalmıştır. Güvenlik Bilimleri Eğitim Fakültesi öğretim elemanları bilimsel kapasitesi yüksek olmakla beraber, polis amirleri eğitiminde idari yapıdaki bürokratik engeller, eğitim araç gereçlerinin yetersizliği, kaynaklara (kütüphane, internet vb.) ulaşmadaki eksiklikler ve bu nedenlerle öğrencilerin kendilerini yetiştirmesi konusunda tam kapasiteyle eğitim verememektedir. Araştırmada kullanılan yöntem ve tekniklerde aşağıdaki şekilde özetlenebilir: Ülkemizdeki polis amiri eğitimi veren örgün eğitim kurumu olan Güvenlik Bilimleri Fakültesindeki derslerin işlenişi, öğretim görevlileri, yöneticilerle ilişkiler ve eğitim sisteminin toplumsal değişim ve gelişmeler karşısındaki yeterlilik düzeyi, araştırmacı tarafından geliştirilmiş bir anket çalışması yoluyla belirlenmiştir. Böylece varolan durumunfotoğrafı çekilerek öğrencilere uygulanan anket sonuçları değerlendirilerek eğitim hizmetinin yeterlilik düzeyi öncelikle ortaya konulmuştur. Yani alan araştırması tekniği kullanılmıştır. Anketin kapsam geçerliliğinin saptanmasında İlgili literatürden derlenen bilgiler, kendilerine başvurulan uzman ve uygulayıcıların görüşleri anketin hazırlanmasında başvurulan kaynaklardır. Deneklerin sorulara içtenlikle yanıt verdikleri ön kabul edilmiş ve anket. Yapılan araştırma sonucunda; eğitim yönetimi,eğitim programları ve öğretim, bilgi teknolojisi,bireysel becerileri geliştirme ve öğretim görevlilerinin mesleki yeterliliği ile ilgili şu sonuçlar elde edilmiştir; Teşkilatımızın ihtiyaç duyduğu uzman personeli yetiştirmek, güvenlik konusunda devletin, halkın, özel ve kamu kuruluşlarının güvenlik ile ilgili ihtiyaç duydukları sorunların çözümüne yönelik araştırma ve inceleme yapmak,bilimsel gelişmeleri takip etmek, Ülkemizdeki Emniyet hizmetlerinin etkili ve verimli yürütülmesine yönelik akademik çalışmalar yaparak, bilimsel sonuçlar çıkarmak, geliştirmek ve çalışmaları desteklemek, araştırmalar ve yayınlar yapmak, lisansüstü seviyede eğitim düzenlemek, polis eğitim kurumlarına yönelik öğretim elamanı yetiştirmek için Polis Akademisi bünyesinde kurulan Güvenlik Bilimleri Enstitüsü bir an önce işlerlik kazanmalı ve yeni atılımlar gerçekleştirmesi gerekmektedir. Müfredat, yeniden ele alınırken bir vizyon çalışması yapmak gerekir. `Nasıl bir gelecek bekliyoruz?` ve bu gelecek için `Nasıl polis yetiştirmeliyiz?` sorularına doğru cevapları bulmak başlangıç noktası olacaktır. Bu vizyon geliştirme çalışmasına sadece İçişleri Bakanlığı ya da Polis Akademisinin yapması gereken bir çalışma değildir. Polis Okulları ders programlarını hazırlarken derslerin etkinliğini görmek ve mesleki yaşamda ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve yetenekler tam olarak belirlemek için l.sınıf Emniyet Müdürlerinin görüşlerini almalı ve onlarla işbirliği içinde çalışmalıdır, özellikle eğitim sisteminin son ürünü olan yetişmiş insan gücünü kullananlardan da gelecek geri besleme çok önemlidir. Mesleki teknoloji eğitimi bilgisayar öğretilmesi olarak algılanmamalıdır. Eğitim kurumlarımız için yeniden tasarlanacak `Polis Teknolojileri Dersi` kapsamında; Acil Yardım Merkezi, Bilgisayar Destekli Sevk ve Yönetim Sistemi, Sayısal Harita, Polis Veri Tabanı (bilgi bankası), Kent Veri Tabanı, GPS (Uydu imkanı ile konum belirleme sistemi), Atomik Saat, Car-pc(bilgisayarlı otomobil) Kullanımı, Network(Sayısal İletişim), Bilgisayar ortamında sorgulama mesajlaşma, Raporlama (İstatistik/Analiz), İnternet Teknolojileri ve benzeri teknolojik yeniliklere ait eğitimler verilerek kullanımı sağlanmalıdır. İnsanlara güvenlik hizmeti veren polis, görevini yaparken, onlarla yüz yüze İlişki kurmak durumundadır. Bu nedenle sosyal etkileşim becerisine mutlaka sahip olmalıdır. Çünkü sosyal beceri ile başkalarının mesajları doğru alınabilir ve uygun şekilde onlara karşılık verilebilir. Eğitim bilimlerinde artık bilen öğretir yaklaşımının yerine öğretmesini bilen ve arzulayan öğretir anlayışı baskın bir yapıya bürünmüştür. Hangi bilginin, hangi teknik ve yöntemle öğretileceği bütünüyle öğretmenin sorumluluğunda olan bir konudur. Bu nedenle öğretmenler hem alan bilgisine hem de öğretmenlik formasyonuna sahip olmalıdırlar.
dc.description.abstractABSTRACT In the new century, the most important phenomenons that affect the life are scientific developments and fastly developing technology. This contemporary scientific environment requires occupational profiency and knowledge in advance level. İn this sespect, one of the main responsibilities of public sector is to train its staff for the contemporary public service necessity. Science is developing day by day so people who have knowledge about specific subjects, should improves their knowledge so as to adapt themselves to the modern society. To improve the quality of human beings is possible only by means of education. Many countries are increasing the period of compulsory education and their ambition is to educate their citizens in longer terms. This shows the education necessity in all over the world. The main subject of Turkish Police is to train policemen and police woman who are respectful to the human rights, belive in the rule of law and take up this or her mission in a great sense of patriotism. The success of Turkish Police is related with a modern education of police managers who will take up important mission in future. Police education will success when the police managers have the behaviors and knowledge that fit the requirements of the modern society and the century. The sutructure of education establisments will change. The description of `education People` is changing day by day. The school are the placas that are open to society. They also give importance to individualism and they are repectful to wariow ideas. The main mission of the schools is to improve the learning capacity of their students. ît will show crucial changings in the school organizational culture. This culture must be an organizational culture that is opened to the scientific development and innovation, gives value to human sources and helps to individual to realize himself and this culture consantrate on to the individual abilities. Security Sciences Faculty that joins to Turkey's Minister of interior Security General Director. Police Academy Precidency, remains behind from needs and adequacies at the data community at educating police chief, education managment, training tools and equipments, in the point of the view of education programs and students personal development.Security Sciences Faculty's Lecturers, who have high scientific capacity, do not educate the students with all their capacity in the subject of developing themselves because of the bureaucratic obstacles in the administrative structure, inadequacy in the training tools and equipments, the deprive of reaching sources (Library, intenational etc..) The methods and techniquies that used in the research, is summarized like this. Adequarcy level of the Processing lessons in the Security Sciences Faculty that gives formal education in educate police chief, lectures, relations with management and education system a goinst the social changing and development is designated by the way of a pool study that is made by the investigates. Adequacy level of the education service firstly is occured by obtain the cose that is present and realize the results of the poll. Field work technique is used. The source that is applied at preapering the poll are the informations that is gathered from literature that related with stabilized at the poll context currency and the experts and practicers. The subject at poll give with sincerity answers the true questions is accepted. At the conclusion of researches, done; below mentioned has been obkained concerned with training managing pnogrammes and education, information technology, developing personal capacity and professional sufficiency of educationed staff. It is so important that to be able to get experts required for our organization, make research and study concerning solution of problems of establishments of state. Folk, private and public on security; follow scientific improvements, make acedemical study on managing of security services. In Turkey in the manner of effective and fruitful get scientific conclusiens, improve and back up studies, make researches and publications arrange graduate education, train educationstaff by the aim of teaching at education establishments of Police Istitute, of Security Sciences founding in the structure of Police Academy be inaugurated as soon as possible and required publishment of innouatiens and new steps. It is essantial that vision studying be done on rewieving of cirriculum. It will be start position to answer correctly to tpe questions of `How future dowe wait` and for this future `How police should we train.` This responsibility is not only for Ministry of internal Affairs and Police Schools. We should have the idea of Chief Constable and Collobdeate with them to foresee fruitful of teached lessons and determine informatio, skill and capacity precisely needed in professional life. Especially, feeding back coming from ones using trained human force which is the latest product of education system is much important too.Content of new planning `Police Technology lesson` Teaching technology of a profession should not be perceived teaching computers. Emergency help centre sending and Administration system with support, Digital Map, Police DataPocus (Information Bank), City Data Focus (GDS) (Determination position system with sotelitle facility, atomic watch, using of car-pc (Car having a computer), Network (digital comucation), interrogoling and messaging in computer environment, Reporting (analysis / statistics), internet information and like technologic innevation usage be done in the content of again planning `Police Techno logylesson` because of educational establishments When police, who give security service to people, make their function, they must communicate with people in the manner of face to face, so that they must have skill of social introduction. Because you can perceive true message from people and give avaible reply with social skills. From now on understanding of `Knowing teaching and one desiring teaches` started to substitute for approach of `one knowing teach` in educational science. Teacher is throughly responsible for using of which information, which technic and method of education. So that reason teacher should have both knowledge of scientific field and formation of teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi toplumu sürecinde polis akademisi güvenlik bilimleri fakültesi eğitimine ilişkin öğrenci ve öğretim üyesi değerlendirmeleri
dc.title.alternativeStudents and faculties perceptions about police academy, faculty of security sciences in the information community in the process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmPolice organization
dc.subject.ytmInformation society
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPolice
dc.identifier.yokid116593
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113256
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess