Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Cemalettin
dc.contributor.authorKurt, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:57Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:57Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373768
dc.description.abstractÖZET Lise öğrencilerinin (Orta öğretim kurumu Lise-1) coğrafya dersinden beklentilerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Merkez ilçelerinde Millî Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 16-Anadolu lisesi ve klâsik lisede öğrenim gören 417 Lise 1. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu okullar random (tesadüf) yöntemi ile seçilmiştir. Ölçme aracı olarak coğrafya ders programı ve dersin işlenişi ile ilgili 40 soruluk anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi. tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testi yapılarak öğrencilerin verdikleri cevapların frekans ve yüzde dağılımları alınmıştır. Elde edilen bulgular ise klâsik liselerde öğrenim gören öğrencilerin Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilere göre; kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre; anne ve baba eğitim düzeyleri- düşük olan öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeyleri yüksek olan öğrencilere göre coğrafya dersinden beklentilerinin daha fazla olduğu yönündedir. Her öğrencinin coğrafya eğitimi almasını faydalı bulan öğrencilerin, sınıf içinde uygulamaya yer verilmesi, coğrafya derslerinde yakın çevreye gözlem gezileri düzenlenmesi, okullarda coğrafya odaları kurulması, coğrafya derslerinde güncel olaylara daha fazla yer verilmesi, coğrafya dersi işlenirken amaca uygun araç-gereç kullanılması ile ilgili beklentileri vardır.Öğrencilerin coğrafya dersinde öğrenmeyi bekledikleri konular arasında ilk sırayı, depremlerin insanlar üzerindeki etkilerinin öğretilmesi almaktadır. Bunu Türkiye'nin coğrafî bölgelerinin öğretilmesi izlemektedir. Öğrencilerin en az ilgi duydukları konu ise, karstik çözünme ve birikme şekilleridir.
dc.description.abstractIll ABSTRACT This study was carried out to analyze the high school freshman students' expectations of geography course. In this research survey method was used. The sample space of this study is 417 high school freshman students studying in 16 Anatolian and Classical high schools in Ankara. These schools were chosen randomly. A questionnaire of 40 questions about the geography curriculum and teaching methodology was used as a testing tool. Students' expectations of geography course was reported by tabulating frequencies and percentages. Differences in student expectations by gender and school type were analyzed by using t-test and differences by parents' level of schooling were analyzed by using ANOVA. The results show that, classical high school students compared to Anatolian high school students; female students compared to male students; students with low- educated parents compared to students with well-educated parents have more expectations in geography course. The students expect that geography class should be taken by all students. They also expect to have more in-class exercises, field studies, geography laboratories, and examples from real life. The most preferred topic to study was the effects of earthquakes on daily life; the next popular topic was geographical regions of Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin coğrafya dersinden beklentileri (Ortaöğretim kurumu lise 1)
dc.title.alternativeThe High school freshman students expectations of geography course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCoğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExpectations
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid126114
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122663
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess