Ortaöğretim kurumlarının 9. (lise 1.) sınıflarında uygulanan coğrafya öğretim programının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Şahin, Cemalettin | |
dc.contributor.author | Tanoba, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:57Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373764 | |
dc.description.abstract | GAZI ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ COĞRAFYA ANABİLİM DALI ORTOGRETIM 9.(Lise 1.) SINIF COĞRAFYA DERSİ OGRETTM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Yüksek Lisans Tezi Hazırlayan Sevgi TANOBA Tez Danışmanı Prof. Dr. Cemalettin ŞAHİN ANKARA-2001 ÖZET Bu tez, 1992-1993 Eğitim ve Öğretim yılında uygulamaya konulan Ortaöğretim Lise 1. Sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programının yeterliliğini ve etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmış bir araştırmayı kapsamaktadır. Araştırma, 2000-2001 yılında Samsun il merkezinde yapılmıştır. Araştırma 100. Yıl Lisesi, Gazi Lisesi, 19 Mayıs Lisesi, Mithat Paşa Lisesi, Merkez Anadolu Lisesi, Tülay Başaran Anadolu Lisesi, Atatürk Anadolu Lisesi, Milli Piyango Anadolu Lisesi, Kız Meslek Lisesi, Merkez Endüstri Meslek Lisesi, Atakum Endüstri Meslek Lisesi ve Ticaret Meslek Lisesi ortaöğretim kurumlarından 400 öğrenci ile bu okullarda görev yapan 43 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Ortaöğretim Lise 1. Sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini almak üzere iki anket geliştirilmiştir.Ortaöğretim Lise 1. Sınıf Coğrafya Dersi öğretim programının amaçlarına, kapsamına, öğrenme- öğretme süreçlerine ve değerlendirme öğelerine ilişkin veriler anketlerle toplanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin her madde hakkındaki görüşlerinin sonucunda ortaya çıkan puanlarının ayrı ayrı aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Görüşler `t` testi ile test edilmiştir. İkiden fazla grupların ortalamaları arasındaki farkın tespiti içinII tek yönlü varyans analizi (ANOVA) test tekniğinden yararlanılmıştır.`?` değerinin anlamlı olduğu durumlarda, farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Sheffe tekniği uygulanmıştır. Araştırmada en az hata payı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Bilim Kodu : Anahtar Kelimeler : 9. (Lise 1.) Sınıf Coğrafya Programı, Programın Değerlendirilmesi, Ortaöğretim Coğrafya Programı. Sayfa Adedi : 174 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Cemalettin ŞAHİN | |
dc.description.abstract | Ill GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCES EDUCATION GEORAPHY SCIENCE EVALUTATION OF THE GEOGRAPHY CURRIMCULUM FOR 9TH GRADE IN SECONDARY EDUCATION M.SC. THESIS By Prepare Sevgi TANOBA Consultant Of The Thesis Prof. Dr. Cemalettin ŞAHİN ANKARA-2001 ABSTRACT This thesis includes the research which aims to examine the efficiency and the abilitiy to answer the expectations for the geography curriculum of 9th grade which had been started to apply in the year 1992-1993 in secondary education. This research was made in Samsun in term 2000-2001 through 100. Yıl High School, Gazi High School, 19 Mayıs High School, Mithat Paşa High School, Central Anatolia High School, Tülay Başaran Anatolia High School, Atatürk Anatolia High School, Milli Piyango Anatolia High School, Vocational High School For Girls, Central Vocational High School, Atakum Vocational High School and Trade High School which are setthing in the city provience. Survey, 400 students and 43 teachers which selected in research scope, Samsun. Two methods of survey has developed to view the observations of the teachers and students, in the field of evaluation of the curriculum for 9th grade in secondary education. The curriculum has evaluated in following topics: Planned goels of curriciiiua^. the content of curriculum, the variables effecting the practices, determination of evaluation standarts, effect of time factor in learning, specificly the period spent for instructing appropriateness of planned goels to subjects considering general level of learning.IV The mean and standart deviation of the points which are appeared as consequence of the views of teachers and students about each substance were calculated separetly.We use `t` test and groups more than two for ` analysis for varyans`(ANOVA), during the testing of the points. The case of the `values of P` is meaningful we apply the Sheffe test to find out which groups caused the differences in this research. We assume that the minimum erros to tolerence is 0.05. Science Code : Key Words : Geography curriculum of 9th class, evaluation of geography curriculum, geogrphy curriculum of secondary school. Page Number : 174 Adviser : Prof. Dr. Cemalettin ŞAHİN | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarının 9. (lise 1.) sınıflarında uygulanan coğrafya öğretim programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the geography curriculum for 9 th grade in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography lesson | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 126116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122664 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |