Bilgisayar destekli öğretim için hazırlanan coğrafya-1 ders yazılımının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Güngördü, Ersin | |
dc.contributor.author | Yalçin, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:40Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373673 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının taşıması gereken eğitsel özellikler tespit edilmeye çalışılmış ve Bilgisayar Destekli Eğitim konusunda çalışan özel bir şirket olan SEBİT tarafından geliştirilip piyasada satışa sunulan Lise-I Coğrafya dersi yazılımı değerlendirilmiştir. Konuya ilişkin veriler, ilgili literatürlerden ve geliştirilen 'Yazılım Değerlendirme Formu'na verilen cevaplardan elde edilmiştir. Literatür taraması üç aylık bir zamanda gerçekleştirilmiş ve taramada Türkçe ve İngilizce kaynaklara ulaşılmıştır. Literatür taraması sonucu elde edilen verilerden yola çıkılarak `Yazılım Değerlendirme Formu` geliştirilmiştir. Form uygulanmadan önce uzman görüşlerine sunulmuş ve daha sonra bu görüşler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Formun son şeklini almasından sonra, bu form kullanılarak yazılım 52 coğrafya öğretmeni tarafından değerlendirilmiş ve değerlendirme sonucunda yazılımın nitelikleri ile ilgili bulgular ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this research, the educational specialities that computer-aided educational fdesigns shauld be couried on are tried to find and developed by a firm which works about `Computer- Aided Education` and evaluated Lise I design solen at the market. Patas about the subject, were hold from the literature and developed questienaires called `Design Evaluation Form` literature research has taken three months and Turkish and English resources has been reached. `Design Evalution Form` has been developed at the end of the literature research form usas checked by an expert before it has been applied and it has been redesigned in terms of the results. After the form had been completed, design has been evaluted by 52 Geography Teacher using this form and at the end of the evaluation datas about the design's qualifications are stated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretim için hazırlanan coğrafya-1 ders yazılımının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The Evaluation of geography-l design for computer-aided education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Course software | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Software | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.identifier.yokid | 140707 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133902 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı |