Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Musa
dc.contributor.authorPolat, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:54:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:54:39Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373668
dc.description.abstractGiriş, sonuç, dört bölüm ve bir ekten oluşan bu çalışma, genelde yabancı dil öğretiminde takip edilen yaklaşım, yöntem, teknik ve önemli bir yere sahip olan ders kitapları ile destekleyici-tamamlayıcı materyallerin dil öğretimindeki işlevine bir açıklık getirmektedir. Özelde ise `İmam-Hatip Liseleri İçin Arapça` adlı ders kitabı serisinin Arapça öğretimine katkılarım belirlemekle beraber söz konusu ders kitabının destekleyici-tamamlayıcı materyallerinin yapışım ve özelliklerim inceleyip gerekli görülen yerlerde önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın önemi, amacı ve alam üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, Türkiye'de Arapça öğretimi, dilin tanımı, Türkiye'de Arapça öğretiminin tarihsel gelişimi, Türkiye'de Arapça öğretiminin bugünkü durumu başlıklar hâlinde ele alınmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, yabancı dil öğretim yöntemleri geleneksel, duyuşsal ve bilişsel olmak üzere üç başlık altında işlenmiş, başlıca dil öğretim yöntemleri, yaklaşım, tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, yabancı dil öğretiminde ders kitabı değerlendirmesi ele alınarak, dil öğrenim/öğretim sürecinde önemli sayılan bazı unsurlar, izlence tasarımı ve çeşitleri, genel olarak ders kitabı ve destekleyici-tamamlayıcı materyallerde bulunması gereken özellikler üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, `İmam-Hatip Liseleri İçin Arapça` adlı ders kitabı serisinin inceleme ve değerlendirmesi yapılmış, söz konusu kitabın genel bir tanıtımından sonra, düzenlenen öğrenci ve öğretmen anketlerinin sonuçlan değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Sonuç bölümünde, çalışmanın genel bir değerlendirmesi yapılarak, varılan sonuçlar sıralanmıştır. Ek l'de öğrenci ve öğretmenlere uygulanan anketler verilmiştir.
dc.description.abstractThis study, which consists of an introduction, a conclusion, four chapters and an appendixj aims at finding out contributions of `Arabic for Imam Hatip High Schools` textbook series to Arabic language education in Turkey. The study examines the structure and characteristics of supportive-suplementary materials of the above-named textbook series and makes suggestion when it is required. In the Introduction, the importance of the study, its aim and its scope are emphasised. Chapter One tries to investigate the education of the Arabic in Turkey, the defination of the language and the historical development of the education of Arabic in Turkey and its condition. In Chapter Two, the methods of foreign language education are divided into three groups, as cognitive, affective and the principal methods of foreign language education are studied from the points of approach, design and application. Chapter Three observes the role of the textbook in foreign language education. Some elements which are considered important in the process of foreign language education, the design of syllabus, and its types, the characteristics that are required to be found in a textbok and materials are examined in the same chapter. Chapter Four examines and investigates the textbook series `Arabic for Imam Hatip High Schools`. After a short information about this book, the questionnaries which were made among students and teachers are examined and some suggestions are made. In Conclusion, this study examined again and results are ordered. The Appendix One presents the questionnaires which were made among students and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de Arapça öğretimi açısından imam hatip liseleri için Arapça adlı ders kitabı serisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of textbook serial named Arabic for imam-tahip high schools from the paint of viev of Arabic teacging in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentArap Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid140857
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid133941
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess