İlköğretim altıncı sınıf öğrencileri üzerinde elektrik ünitesinin öğretilmesinde yapılandırıcı öğretim yönteminin etkileri
dc.contributor.advisor | Sarıkaya, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aydilek, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:37Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373655 | |
dc.description.abstract | n ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine elektrik kavramının öğretilmesinde geleneksel öğretim metoduna kıyasla bütünleştirici (constructivist) öğrenim modelinin etkisini test etmektir. öğrencilerin bütünleştirici öğrenim modeli ile fen bilimlerine karşı ilgilerinin nasıl değiştiği araştırılmış, Mantıksal Düşünme Testi ( MDT) ve Ön Bilgi Testi (ÖBT) ile öğrencilerin eğitim öncesi durumları belirlenerek elektrik kavramını öğrenmeleri üzerine etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca ÖBT ile öğrencilerde elektrik konusuna ait yanlış kavramalar ortaya çıkartılmıştır. Çalışmanın örneklemi Boyabat Hamit Tekin İlköğretim Okulunun 6-A ve 6-B sınıfları olup bu sınıflar 30' ar kişiliktir. Çalışma 2002-2003 eğitim öğretim yılının bahar döneminde yapılmıştır. Birinci bölümde çalışmanın gerekçesi belirtilmiş, ikinci bölümde Bütünleştirici öğrenme Modelini tanıtıcı temel bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde elektrik konusunun öğretilmesinde öğrenim güçlüklerinin tespit edildiği çalışmalardan örnekler verilmiştir. Ayrıca bu bölüme elektrik konusuna ait yanlış kavramaların listesi de ilave edilmiştir. Dördüncü bölümde problem cümlesi, alt problemler ve hipotezler belirtilmiştir. Beşinci bölümde çalışmanın araştırma deseni ölçüm araçları tanıtılmıştır. Çalışmada ön test - son test kontrol grubu dizaynı kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemi deneysel grup ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmış olup kontrol grubuna geleneksel öğretim metoduyla, deneysel gruba ise bütünleştirici öğrenme modeli ile öğretim verilmiştir. İki grupta da durgun elektrik ve akan elektrikle ilgili temel kavramları açıklayıcı aktiviteler yapılmıştır. Gerekli veriler; ön Bilgi Testi (ÖBT), Mantıksal Düşünme Testi (MDT), ön Tutum Testi (ÖTT), Sen Bilgi Testi (SBT) ve Son Tutum Testi olmak üzere beş ölçüm aracı kullanılarak toplanmışta-. Alîme: bölümde çalışmanın hipotezlerinin test edildiği t- testi ve ANCOVA analizi sonuçlan verilmiştir. İstatistiksel analizler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programı ile yapılmıştır. Yedincibölümde tartışma ve öneriler sunulmuştur. Eklere ise kullanılan ölçüm araçları, tespit edilmiş yanlış kavramalar ve uygulanan aktiviteler ilave edilmiştir. Analiz sonuçları, bütünleştirici modelle öğrenim gören öğrencilerin geleneksel metotla öğrenim gören öğrencilerden daha başarılı olduğunu göstermiştir. ön Tutum Testi sonucunda iki grup öğrencilerinin fen bilimlerine karşı ilgisi birbirine yakın çıktığı halde son tutum testinde bütünleştirici modelle öğrenim gören öğrencilerin dersi sevdiği ve fen bilimlerine karşı tutumlarında olumlu bir değişiklik meydana geldiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin mantıksal düşünme yeteneklerinin ve ön bilgilerinin konunun öğrenilmesi üzerine anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmayla, bütünleştirici öğrenme modeli ile eğitimin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine fen bilimlerini sevdirdiği ve başarıyı yükselttiği görüşüne varılabilir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT In this study, the traditional teaching method and the Constructivist Learning Model were compared in teaching of electricity concept to sixth grade students. How the interests of students towards science alter through the Constructivist Learning Model was studied, the state of learners before the education process was determined and its effect on the learning of electricity concept was proved using Logical Thinking Test and Prior Information Test. Furthermore, with the Prior Knowledge Test, the misunderstandings amongst the students about electricity were seen. The sample classes are 6/A and 6/B classes in Hamit Tekin Primary School in Boyabat. There are 30 students in each class and the study was executed in the 2002- 2003 Academic Year Spring Term. In the first part, the rationale of the study was stated, and in the second part, some basic information about the Constructivist learning Model was given. In the * third part, some examples about the difficulties of teaching of electricity due to learning difficulties are given. Additionally, in the third part, the list of wrong concepts about electricity is given. In the fourth part, the question, sub-questions, and hypothesis were stated. In the fifth part, the study design survey means were introduced. First test - last test control group design was used in the study. The specimen of the study were separated into two as experimental group and control group; and the control group was taught with the traditional method whereas the control group was taught with the Constructivist Learning Model. In both groups, activities explaining the stagnant and flowing electricity were performed. The required information were collected by Prior Information Test, Logical Thinking Test, Prior Attitude Test, Last Information Test, and Last Attitude Test. In the sixth part, the results oft-test and ANCOVA analysis were given. Statistical analyses are executed by SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The results of the study showed that the students taught using the Constructivist Learning Model are more successful than the students taught using the traditional method. As a result of the Prior Attitude Test, the interests of the students in each group are very close to each other. However, as a result of the Prior Attitude Test, it was seen that the students taught using the Constructivist Learning Model liked the lesson, and that a positive difference towards science was established. Moreover, the logical thinking skills and the prior information of the students have a significant effect on the learning of the lesson. As a result, we can conclude that using the Constructivist Learning Model, the students in sixth grade classes like science lessons and their success increases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim altıncı sınıf öğrencileri üzerinde elektrik ünitesinin öğretilmesinde yapılandırıcı öğretim yönteminin etkileri | |
dc.title.alternative | The Effects of the constructivist learning model in the learning model in the learning of electricity unit to sixth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Logical Reasoning Ability Test | |
dc.subject.ytm | Constructivist learning | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Electricity | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 142081 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133718 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |