dc.contributor.advisor | Acun, Hakkı | |
dc.contributor.author | Kilinç, Feruz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:34Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373641 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma,Yozgat Nizamoğlu Konağı'ndaki resimlerin, Türk resim eğitimindeki yeri ve önemini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Yozgat Ü Merkezi, İstanbulluoğlu Mahallesi Emniyet Sokak No:2Fde bulunan duvar resimleri oluşturmuştur. Araştırmada, tarama modeline dayalı betimsel araştırma yapılarak,eserlerin fotoğraf ve dia çekimleri ile tamamlanmıştır. Elde edilen fotoğraflar,gözlem fişi yardımıyla tek tek analiz edilmiş ve katalog oluşturma yoluna gidilmiştir. Resim insanlara, teknik bilgi ve beceri kazandırır. Görme becerisinin ilerlemesini sağlar. İnsanların hayal gücünü geliştirir. Eserlerde kullanılan resim anlatımı kolaylaştırır ve öğeleri sayesinde; insanları, yeni bir şeyler üretme çabasına güdüler. Yapılan çalışmalarda sanatçının, duygu ve düşüncelerini,açık ve net olarak sunma olanağı sağlar. Algılama duygularının gelişmesini sağlar. Sanatçının psikolojik durumu hakkında eseri nasıl inceleyerek bilgi sahibi olacağımızı öğretir. Eserleri inceleyerek, yapıldığı dönem hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlar. O dönemdeki inanışlar, yaşayışlar, sosyo-ekonomik durum, mimari, kültür ve geçim kaynaklan hakkında bize ışık tutar. Ayrıca yapıldığı dönemdeki tarihi, insanların yeniliklere bakış açılan hakkında ipuçları verir. Tez konumuz, duvar resimleri hakkında bilgi sahibi olmamızı sağladığı gibi bu tekniklerden, kuru fresko tekniği ile yapılmış örnekleri inceleme fırsatı sunar. İnsanların resim yaparak motive olmalarını ve yaptıkları çalışmalardan heyecan duymalarını sağlar, insanlarda, tarihi eserlere sahip olma ve koruma duygusunu geliştirir. Resimler sayesinde insana, sanatı sevdirmeyi ve korumayı aşılar. İnsanları araştırmaca, sorgulayıcı ve inceleyici bir kimliğe sokmaya güdüler. Eleştirisel açıdan bakmamızı ve eserlerin bu açıdan incelenmesi gerektiğini öğretir. İnsanların, yaşamla ilişkisinden doğan sanat, insanın yaşam karşısındaki tepkilerini yansıtmakla birlikte, sürekliliğine de katkıda bulunur. Bu nedenle, sanatın kalıcılığı ve taşıyıcılığı, insanın başka kuşaklara ulaşma şansını doğurmaktadır. Buna örnek olarak sayılabilen Nizamoğlu Konağı duvar resimlerinin de, Türk resim eğitiminde önemli bir yeri ve önemi bulunmaktadır. -ı- | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The research had been maden to determine the place and the importance in Turkish Art Teaching of the pictures in Yozgat Nizamoğlu source. The wall pictures where in Nizamoğlu palace numbered 21, Emniyet str., İstanbulluoğlu ward, centre of Yozgat from the working universe of the research. Taking the photograph and the dia of the pictures had been maden by doing scientific research supported to the search type in the research. The photographs achieved had analyised with the help of observation ticket and started to find in order to create the catalogue. First of all, the picture make win technical information and ability. It provides improvement of seeing ability. It improves the power of imagination of people. By means of elements of pictures used the first time in works. It vaccinate the effort of creating new thinks to people. It also provides possibility of presen tation the ideas and the emotions of the artist as a clear and net in works done. At the same time,it provides the improvement of perception of creativity. Moreover, it teachs how we observe the work to achieve the information about psychologic sitation of the artist. Secondly, the pictures provide to have knowledge of the term wich work done by observing the works. It enlighten us about the beliefs,livelihoods,economic situation, architectural, cultural and the sources of compatibility in that term. It gives the clues about the point of wiev of that term people to modernisims. Thirdly, the pictures also provide to have knowledge of wall pictures and it present us the obsevation occupation the types which maden by dry fresko tecniques. Forth of all, the pictures provide to motivate the people by making arts and to be exicited from the own arts. It improves sense of protection and to claim ownership of historical works. By means of pictures,it enlighten to protect and to love the art to people. In addition,it aims to stick in identification which is studier,qustioner,observer to the people. It teachs to look in terms of critical and to be needful observation the woorks from that point. In conclusion,the arts wich to come into the open from the relation between human and life reflect the rections of against the life of people and help the continuity of this too. For this reason,qualified and task of art forms the luck of reach the another generation of people. Nizamoğlu palace wall papers an example of this take an important place in the Turkish Art Techhing too. -n- | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Yozgat Nizamoğlu Konağı`ndaki resimlerin Türk resim eğitimindeki yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | The Ploace and the importance of the fresco in Yozgat Nizamoğlu Mansion in Turkish art education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Wall paintings | |
dc.subject.ytm | Nizamoğlu Mansion | |
dc.subject.ytm | Yozgat | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 140672 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133884 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |