Sınıf öğretmeni adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların giderilmesinde yapısalcı kuramın etkisi
dc.contributor.advisor | Sarıkaya, Mustafa | |
dc.contributor.author | Demirci, Mutlu Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:32Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373632 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek ve bu yanılgıların iyileştirilmesinde geleneksel yaklaşıma kıyasla, yapısalcı (constructivist) eğitim kuramının etkisini, öğrencilerin bilişsel alanlarının. bilgi. kavrama. uygulama düzeylerinde test etmektir. Araştırmanın örneklemi, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ve Fen Bilgisi Laboratuan-I dersini alan 60 kişiden oluşmuş ikinci sınıf öğrencileridir. Çalışma 2002-2003 öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Araştırmada öntest-sontest gruplu deney deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere rasgele iki gruba ayrılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel yaklaşım ile, deney grubuna ise yapısalcı kuram doğrultusunda eğitim verilmiştir. Deney ve kontrol grubuna on laboratuar aktivitesi verilmiştir. Araştırmada gerekli olan ölçüm araçları: 1) Isı ve Sıcaklık Bilgi Testi, 2) Mantıksal Düşünme Testi, 3) Fen ve Laboratuar Anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için t-testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlan, yapısalcı kuram doğrultusunda eğitim gören Öğrencilerin basanlarının, geleneksel metotla eğitim gören öğrencilerin başarılarından daha yüksek olduğunu göstermiştir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin fen ve laboratuvara karşı tutumlarının başarılan üzerine anlamlı bir etkisinin olmadığı, ayrıcaIll her iki grubu oluşturan öğrencilerin mantıksal düşünme yetenekleri arasında anlamlı bir fark bulunmadığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesinde ve öğrencilere yeni kavramların öğretilmesinde yapısalcı kuramın geleneksel yaklaşıma kıyasla daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT The purpose of this study was to identify the misconceptions of primary school candidate teachers' in heat and temperature subject, and to test the effect of construction to conventional method in recovering these concepts in the students' cognitive structures. knowledge. comprehension. appliement study levels. In this research the sample consisted of 60 second class university students who where in Science Education Laboratory-I course at the Gazi University Kırşehir Education Faculty Department of Primary School Education. The research was conducted during the 2002-2003 spring semester. In this research, Pre- Post Test Control Group Design was used. The subjects of this study was divided into two groups (experimental and control) randomly. The control group were taught under conventional method, while the experimental group were taught under constructivist method. Then laboratory activities were used in both groups. t-test and Pearson correlation analysis were used for testing the hypotheses of the study. The results showed that, students who were taught under constructivist method scored significantly higher than the students who were taught under conventional method in recovering these concepts. The results also indicated that attitue towards science and laboratory in both groups were not significantly different and it was seen that logical thinking ability of students were not significantly different.From the findings of this research, one can conclude that constructivist teaching method will be more effective in recovering these concepts in the students' cognitive structures | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların giderilmesinde yapısalcı kuramın etkisi | |
dc.title.alternative | Misconceptions of primary school candidate teacher`s in heat and temperature subject and the effect of constructivism in recovering these concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Heat | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Temperature | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 140885 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133943 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |