Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü temel piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumları ve örgütleme stratejisinin etkililik düzeyi
dc.contributor.advisor | Uçan, Ali | |
dc.contributor.author | Ertem, Şehnaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:54:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:54:28Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/373607 | |
dc.description.abstract | Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bolümü Temel Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Burumları ve `Örgütleme` Stratejisinin Etkililik Düzeyi ÖZET Bu arastana, Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü `temel piyano eğitimi`nde öğrenme stratejilerinin yeri ve önemi ile bu alanda kullanılabilir ve kullanılmakta olan öğrenme stratejilerini saptamak ve bunlardan biri olan `örgütleme stratejisi`ni kullanmanın etkililik derecesini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, güdülen amaca bağlı olarak, hem betimsel hem de deneysel bir çalışma niteliği taşımaktadır. Araştırmanın betimsel kısmında konuyla ilgili yurtiçi ve yurtdışı kaynaklar taranmış, öğrenme stratejileri incelenmiş, bunların piyano öğrenme sürecindeki yeri ve önemi belirlenmiş ve bunlar arasından piyano eğitiminin temel aşamasında kullanılabilir olanlar saptanmıştır. Ayrıca, anket tekniğiyle, öğrencilerin temel piyano eğitiminde kullandıkları öğrenme stratejileri tespit edilmiş, öğrenciler ve öğretmenlerin bu stratejilerle ilgili görüş ve önerileri alınmıştır. Öğrenci görüşlerine göre, öğrencilerin `duyuşsal` ve `örgütleme` stratejilerini, öğretmen görüşlerine göre ise, piyano öğretmenlerinin `örgütleme` ve `anlamlandırma` stratejilerini daha çok kullandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın deneysel kısmında ise, gözlem tekniğiyle, öğretilen `örgütleme stratejisi`nin öğrenciler tarafından nasıl kullanıldığı gözlenmiş, toplanan veriler üzerinde yapılan istatistiksel çözümlemeler sonunda, `örgütleme` stratejisini öğrenipkullanan deneme grubu ile bu stratejiyi öğrenmeyip kullanmayan kontrol grubunun ortalamaları arasındaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, `örgütleme stratejisi` öğrencinin piyano öğrenmesinde olumlu yönde ve anlamlı derecede etkili olmakta, önemli ölçüde gelişme sağlamaktadır. Öğrenme stratejilerini kullanmada öğrencilerin daha çok bilinçlendirilmelerinin, öğretmenlerin de öğrencileri daha çok teşvik etmelerinin gerekli olduğu anlaşılmaktadır. Bu tür araştırmaların yalnız piyano eğitiminin temel aşamasında değil, diğer aşamalarında da yapılmasında yarar görülmektedir. | |
dc.description.abstract | m States of Learning Strategies' Being Used and Efficacy Level of `Organizational Strategy` on Fundemental Piano Education at The Music Department of Ankara Anatolian Fine-Arts High School ABSTRACT This research was carried out to determine the role and the importance of the learning strategies in fundemental piano education at the music department of Ankara Anatolian Fine- Arts High School as well as the learning strategies that are practicable and still in use and may be usable in this field in the future and also our aim was to find out the efficacy level of using the `organizational` strategy which is one of these learning strategies. This research based on the given objective possesses both descriptive and experimental study charecteristics. In descriptional part of this research, national and foreign references which are related to this subject were searched, the role and the importance of the learning strategies for the piano learning process were determined and the ones among these strategies which were practicable at primary level of the piano ** education was found out. Beside that by survey technique, the learning strategies that were used by students during their primary piano education were determined and opinions and suggestions of both students and teachers about these strategies were obtained. According to students' opinions, `affective` and ` organizational` and according to teachers' opinions, `organizational` and `eleboration` strategies are most commonly used. In experimental part of this research by observation technique the current `organizational` strategy which used by students was observed. As a resultIV of statistical calculation based on the collected data, it was found out that there were a significant difference between the experimental group who has learned and used the `organizational strategy`, and the control group, who has not learned and used this strategy. As a conclusion, for students' piano learning process, `organizational strategy` has a significant positive effect on the piano learning as well as progression in this field. It is also found to be necessary that students need to be more conscious and also teachers should courage their students more about the usage of learning strategies. It's beneficial that these kind of researches concerning piano education should be conducted not only primary level but also other levels of piano education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümü temel piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumları ve örgütleme stratejisinin etkililik düzeyi | |
dc.title.alternative | States of learning strategies being used and efficacy level of organizational strategy on fundamental piano education at the music department of Ankara Anatolian Fine-Arts High School | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Organizing | |
dc.subject.ytm | Organizing strategies | |
dc.subject.ytm | Ankara | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 141204 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 133761 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |