Volume based texture mapping
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET HACİMLİ DOKU KAPLAMA YÖNTEMİ Gürkan Saik Bilgisayar ve Enformatik Mühendisliği, Yüksek Lisans Danışman: Prof. Bülent Özgüç Şubat 1995 En. gerçekçi ve etkileyici bilgisayar çıktısı görüntüler, genellikle yeterince ayrıntılandırılmış ve görsel karmaşıklığa sahip olanlardır. Doku kaplama yöntemi bu görüntülere görsel karmaşıklık ve ayrıntı eklemenin en yaygın yöntemlerinden biridir. Eskiden doku kaplama sadece yüzey ayrıntısını artırmak için kullanılırdı. Bu tezde kaplanacak dokular üç boyutlu uzayda oluşturulup, geometrik tanımlarıyla birlikte karmaşık cisimler üzerine kaplanırlar. Doku kaplanmış cisim ışın izleme yöntemiyle tonlandırılır. Kullandığımız yöntemde doku cismin tanımım ve görünüşünü doğrudan etkilemektedir. Cisimlerin bulunduğu sahne bu yöntemle oluşturulurken ışığın soğurulması ve ışığın ayrışması gibi doğal olgular da dikkate alınmıştır. ııı ABSTRACT VOLUME BASED TEXTURE MAPPING Gürkan Saik M.S. in Computer Engineering and Information Science Advisor: Prof. Bülent Özgüç February, 1995 The most realistic and attractive computer generated images are usually those that contain a large amount of visual complexity and detail. Texturing is a widely used way of adding visual complexity and detail to computer gener ated images. Traditionally surface texturing was only used to simulate sur face detail. In this thesis we generate textures defined throughout a region of three-dimensional space and map those textures together with their geometric definition onto complex objects. The textured object is rendered volume based with a backward mapping algorithm (ray tracing). Hence the texture affects the definition and the realism of the object. In rendering the scene, natural phenomena such as dispersion and absorption of light is also incorporated. Keywords: 3-D Texture Mapping, Ray Tracing, Dispersion 11
Collections