Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgüç, Halil Bülent
dc.contributor.authorSalk, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:50:49Z
dc.date.available2020-12-02T12:50:49Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37353
dc.description.abstractÖZET HACİMLİ DOKU KAPLAMA YÖNTEMİ Gürkan Saik Bilgisayar ve Enformatik Mühendisliği, Yüksek Lisans Danışman: Prof. Bülent Özgüç Şubat 1995 En. gerçekçi ve etkileyici bilgisayar çıktısı görüntüler, genellikle yeterince ayrıntılandırılmış ve görsel karmaşıklığa sahip olanlardır. Doku kaplama yöntemi bu görüntülere görsel karmaşıklık ve ayrıntı eklemenin en yaygın yöntemlerinden biridir. Eskiden doku kaplama sadece yüzey ayrıntısını artırmak için kullanılırdı. Bu tezde kaplanacak dokular üç boyutlu uzayda oluşturulup, geometrik tanımlarıyla birlikte karmaşık cisimler üzerine kaplanırlar. Doku kaplanmış cisim ışın izleme yöntemiyle tonlandırılır. Kullandığımız yöntemde doku cismin tanımım ve görünüşünü doğrudan etkilemektedir. Cisimlerin bulunduğu sahne bu yöntemle oluşturulurken ışığın soğurulması ve ışığın ayrışması gibi doğal olgular da dikkate alınmıştır. ııı
dc.description.abstractABSTRACT VOLUME BASED TEXTURE MAPPING Gürkan Saik M.S. in Computer Engineering and Information Science Advisor: Prof. Bülent Özgüç February, 1995 The most realistic and attractive computer generated images are usually those that contain a large amount of visual complexity and detail. Texturing is a widely used way of adding visual complexity and detail to computer gener ated images. Traditionally surface texturing was only used to simulate sur face detail. In this thesis we generate textures defined throughout a region of three-dimensional space and map those textures together with their geometric definition onto complex objects. The textured object is rendered volume based with a backward mapping algorithm (ray tracing). Hence the texture affects the definition and the realism of the object. In rendering the scene, natural phenomena such as dispersion and absorption of light is also incorporated. Keywords: 3-D Texture Mapping, Ray Tracing, Dispersion 11en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleVolume based texture mapping
dc.title.alternativeHacimli doku kaplama yöntemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTexture mapping
dc.identifier.yokid38669
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid38669
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess