Show simple item record

dc.contributor.advisorAytaş, Gıyasettin
dc.contributor.authorDeniz, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-29T08:51:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:51:33Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2020-12-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372677
dc.description.abstractGelişen iletişim teknolojisi, 20. yy.da birçok yeniliği de beraberinde getirmiştir. Bu yüzyılda haberleşme araçlarındaki en önemli yenilik genel ağ (internet)' dır. Dilin kullanıldığı hemen her alanda dil ile ilgili araştırmalar yapılmaktadır. Genel ağın dünyada ve ülkemizde kullanılışı çok yeni olduğu için, bu alanda dil kullanımı ile ilgili bir araştırma yapılmamıştır. Bu nedenle yapılan çalışma bu araştırma, alandaki eksikliği dolduracaktır. Araştırmada kullanılan malzeme, genel ağda haberleşme amaçlı kurulan tartışma gruplarından alınmıştır. Tartışma gruplarından dil, eğitim ve kültür içerikli olanları seçilmiştir. Genel ağda bir kişiye herhangi bir bilgiyi ulaştırmak için tercih yollardan birisi de elmek kullanmaktır. Buna; e-posta, e-mail ya da elektronik posta denilmektedir. Araştırmanın giriş ve birinci bölümünde, konunun kavramsal boyutu incelenmiştir. Girişte, haberleşme araçlarında dil kullanımı ve eğitim - öğretimde mektup ve elmek konulan incelenmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın yöntemi ele alınarak; modeli, evreni, örneklemi, veri toplama tekniği ve verilerin değerlendirilmesinin nasıl yapıldığı açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, araştırmada incelenen etmeklerden çıkan bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. Elmekler, araştırmada üç başlık altmda incelenmiştir. Bunlar: 1. Yazılı anlatım kuralları bakımından; 2. Mektup türü özelliklerini taşıması bakımından; 3. Elmeklerin kendisine ait özellikleri bakımından. Araştırmada çıkan sonuçlara göre, tartışma gruplarına gönderilen elmeklerde, yazılı anlatım kurallarına dikkat edilmemektedir. Bu dikkatin sağlanmasında ve gerekli becerinin kazandırılmasında, eğitim - öğretim faaliyetlerine çok önemliIV görevler düşmektedir. Çocuk, aile ve okul ortamında öğrendiği dili hayatı boyunca kullanmaktadır. Bu nedenle çocuğa, zorunlu eğitim döneminde iyi bir dil becerisi kazandırılmalıdır. Tartışma gruplarının yönetiminde olan kişilere de dil kullanımıyla ilgili önemli görevler düşmektedir. Bu görevlerden en önemlisi, gruba üye olan herkesin dili doğru ve etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Dil, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan en önemli araçtır. Bu nedenle her ortamda en iyi şekliyle kullanılmalıdır. Genel ağı, haberleşme veya bilgi aktarma aracı olarak kullanan herkesin, dilin doğru ve güzel kullanımına önem vermesi gerekmektedir; çünkü bu, insanlar arasındaki sağlıklı iletişimin temel şartıdır.
dc.description.abstractDeveloping communication technology has brought plenty of novelties with itself. In this century, the most important novelty in the communication devices internet. The researches about language have been made in almost every field in which language is used. As the usage of internet in our country is new, any research about usage of language in this field hasn't been done. So, this paper will fill the gab in this field. The documents used in this research, are taken from discussion groups which were established for communication in internet. The groups that have the language, education and culture contexts among the discussion groups are chosen. In the internet, the one of the way used for sending any knowledge to someone is using `elmek`. That is called also e-mail or electronic post. In the introducing and first part of the paper, the conceptual dimension of the content has been examined. In the introducing part, language usage in communication devices and letter and electronic post subjects in education have been examined. In the second part of the paper, it has been explained that how its model, its narrative, its sample, collecting data technique and data's evaluation were done by stating the research's method. In the third part, there are findings held from the electronic posts that were examined in the resarch. The electronic posts have been examined under three headings in the research. These are: 1. On account of written narrative rules, 2. On account of that it carries the characterstics of letter genre, 3. And on account of the original characterstics of e-mails.VI According to the findings from the research, in the e-mails that were sent to discussion groups, written narrative rules haven't been taken into consideration carefully. There are very important responsibilities at educational activities in order to provide this care and the necessary abilitiy. Child uses the language that he/she learnt in family and school surroundings all his/her life long. Thus, in the educational period, a good language abilitiy should be acquired to child. There are also great responsibilities to the people who are in the administration of discussion groups about the usage of language. The most important one of these responsibilities is ensuring everybody; who are the members of this group, using language correctly and effectively. Language is the most important device that provides the communication among people. So, it should be used well in every situation. Everybody who uses internet as communicational and knowledge transfering device should be careful about using language correcetly and well; because, this is the essential condition of healthy communication among people.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleİnternet ortamındaki yazışmalarda Türkçenin kullanımı
dc.title.alternativeThe usage of Turkish in the writtings at internet seetings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-28
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmVirtual communities
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmCorrespondences
dc.subject.ytmElectronic communication
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid159944
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145090
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess