Show simple item record

dc.contributor.advisorMoğol, Selma
dc.contributor.authorYüksel Gülçiçek, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-29T08:50:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:50:54Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/372544
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kavramsal değişim metinlerinin 10. sınıf öğrencilerinin manyetizma kavramlarını anlamadaki başarılarına ve fizik konularına olan tutumlarına etkisini geleneksel fen metinleri ile karşılaştırarak incelemektir. Bu araştırmanın örneklemini Ankara Ayrancı Süper Lisesi' nin iki ayrı sınıfındaki 46, 10. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma 2003 yılı bahar döneminde uygulanmıştır ve üç hafta sürmüştür. Deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Deney grubuna kavramsal değişim metinleri yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerin muhtemel kavram yanılgıları literatür taraması yapılarak saptanmıştır. Araştırmada öğrencilerin manyetizma konusundaki başarısı Manyetizma Kavram Testi, öğrencilerin fizik dersine olan tutumları ise Fizik Tutum Ölçeği ile ölçülmüştür. Bilimsel İşlem Beceri Testi de araştırmanın başlangıcında öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini belirlemek için kullanılmıştır. Bu çalışmanın hipotezlerini test etmede t-testi analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları kavramsal değişim metinlerinden faydalanan öğrencilerin manyetizma ile ilgili başarılarının, geleneksel fen metinlerinden faydalanan öğrencilerden daha yüksek olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda, analiz sonuçları kavramsal değişim metinlerinden faydalanan öğrencilerin fizik dersine karşı tutumlarının geleneksel fen metinlerinden faydalanan öğrencilerden daha pozitif olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının ve hazırlanan materyallerin geliştirilerek benzeri çalışmalarda da kullanılabileceği belirtilmiştir.. Anahtar Kelimeler: Kavramsal Değişim Metni, Manyetizma, Kavram Yanılgısı. Sayfa Adedi : (OS Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Selma MOĞOL
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study was to explore the effectivenss of conceptual change text over traditionally designed science text on understanding of magnetism concept, and attitude toward physics as a school subject. The subject of this study consited of 46 tenth grade students from two different Physics Classes in Ankara Ayrancı Super High School. The study was conducted in the spring semester in 2003 and over a period of three weeks. There were two grups in the study. The experimental group was instructed by conceptual change oriented instruction while the control group was insructed by traitionally designed physics instruction. Students' probable misconceptions had been identified from the literature. The effect of treatment on depend variables; physics achievement related to magnetism concept measured by Magnetism Concept Test; physics attitude scores measured by Attitude Scale Toward Physics as a School subject. Science Process Skill Test was used at the begining of the study to determine students' science process skills. Dependent t-test was used for testing t he hipothesis oft he study. The results s howed that conceptual change text group scored significantly higher than the traditional science text g roup w ith respect to achievement related to magnetism concept. In addition the results showed that conceptual change text group scored significantly more positive than the traditional science text group with respect to attitude toward physics as a school subject. The results of this study and the instruments developedand here will be used for similar purposes in furter studies. Key Words : Conceptual Change Text, Magnetism, Misconceptions. Number of Page : /0° Adviser : Prof. Dr. Selma MO?OLen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin manyetizma konusunu anlamalarına ve fizik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effectivenss of conceptual change text on understanding of magnetism concept an attitude toward physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmMagnetism
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmConceptual change
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid162321
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146344
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess