Show simple item record

dc.contributor.advisorÜlkü, Güler
dc.contributor.authorKesici, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T08:49:14Z
dc.date.available2020-12-29T08:49:14Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/371956
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı eğretilemenin yabancı dil öğrencilerinin yazılı metinleri anlamalanndaki rolü ve önemini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır: İlk bölüm çalışmanın problemini, amacını, kapsamım, metodunu ve varsayımlarını belirtmektedir. İkinci bölüm eğretilemenin tarihi gelişimini ve eğretileme teorilerini içeren kaynak taramasını sunmaktadır. Üçüncü bölümde, eğretilemenin bilişsel durumu ve eğretilemelerin neden kullanıldığı açıklanmıştır. Dördüncü bölüm eğretilemelerin nasıl tespit edildiklerini ve anlaşıldıklarım açıklamaktadır. Beşinci bölümde, eğretileme ile dil öğretimi arasındaki ilişki tartışılmaktadır. Altıncı bölümde, çalışmanın faydalandığı metodoloji, çalışmaya katılan deneklere, kullanılan araçlara ve verilerin nasıl toplandığına değinilerek açıklanmıştır. Yedinci bölüm öğretmenlerden ve öğrencilerden toplanan verilerin analizini içermektedir. Çalışmanın genel bir sonucunu içeren sekizinci bölümde, çalışmanın ana hatları özetlenmekte, eğretilemenin okuduğunu anlamadaki önemine tekrar dikkat çekilmekte ve eğretileme yeterliğinin yabancı dil öğretimine olabilecek katkılarından bahsedilmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to find out the role and significance of metaphor in foreign language learners' comprehension of written texts. The present study comprises eight chapters: Chapter 1 presents the problem, aim and scope, the method, and the assumptions of the study. Chapter 2 presents the review of literature on metaphor including a historical review of metaphor and theories of metaphor. In Chapter 3, the cognitive status of metaphor and why metaphors are used are explained. Chapter 4 describes how metaphors are identified and comprehended. Chapter 5 discusses the relationship between metaphor and language teaching. In Chapter 6, the methodology that the present study makes use of is explained with reference to the subjects that participated in the study, the instruments used, and how the data is collected. Chapter 7 includes the analysis and the interpretation of data collected from the teachers and the students. Chapter 8, which is the conclusion part of this study, summarises the study, further highlights the importance of metaphorical competence in reading comprehension, and discusses the implications of metaphorical competence for foreign language teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe role of metaphor in the comprehension of written texts
dc.title.alternativeEğretilemenin yazılı metinleri anlamındaki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178350
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid159421
dc.description.pages269
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess