The role of metaphor in the comprehension of written texts
dc.contributor.advisor | Ülkü, Güler | |
dc.contributor.author | Kesici, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:49:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:49:14Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/371956 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmanın amacı eğretilemenin yabancı dil öğrencilerinin yazılı metinleri anlamalanndaki rolü ve önemini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır: İlk bölüm çalışmanın problemini, amacını, kapsamım, metodunu ve varsayımlarını belirtmektedir. İkinci bölüm eğretilemenin tarihi gelişimini ve eğretileme teorilerini içeren kaynak taramasını sunmaktadır. Üçüncü bölümde, eğretilemenin bilişsel durumu ve eğretilemelerin neden kullanıldığı açıklanmıştır. Dördüncü bölüm eğretilemelerin nasıl tespit edildiklerini ve anlaşıldıklarım açıklamaktadır. Beşinci bölümde, eğretileme ile dil öğretimi arasındaki ilişki tartışılmaktadır. Altıncı bölümde, çalışmanın faydalandığı metodoloji, çalışmaya katılan deneklere, kullanılan araçlara ve verilerin nasıl toplandığına değinilerek açıklanmıştır. Yedinci bölüm öğretmenlerden ve öğrencilerden toplanan verilerin analizini içermektedir. Çalışmanın genel bir sonucunu içeren sekizinci bölümde, çalışmanın ana hatları özetlenmekte, eğretilemenin okuduğunu anlamadaki önemine tekrar dikkat çekilmekte ve eğretileme yeterliğinin yabancı dil öğretimine olabilecek katkılarından bahsedilmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study aims to find out the role and significance of metaphor in foreign language learners' comprehension of written texts. The present study comprises eight chapters: Chapter 1 presents the problem, aim and scope, the method, and the assumptions of the study. Chapter 2 presents the review of literature on metaphor including a historical review of metaphor and theories of metaphor. In Chapter 3, the cognitive status of metaphor and why metaphors are used are explained. Chapter 4 describes how metaphors are identified and comprehended. Chapter 5 discusses the relationship between metaphor and language teaching. In Chapter 6, the methodology that the present study makes use of is explained with reference to the subjects that participated in the study, the instruments used, and how the data is collected. Chapter 7 includes the analysis and the interpretation of data collected from the teachers and the students. Chapter 8, which is the conclusion part of this study, summarises the study, further highlights the importance of metaphorical competence in reading comprehension, and discusses the implications of metaphorical competence for foreign language teaching. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The role of metaphor in the comprehension of written texts | |
dc.title.alternative | Eğretilemenin yazılı metinleri anlamındaki rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 178350 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 159421 | |
dc.description.pages | 269 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |