Show simple item record

dc.contributor.advisorŞeren, Mehmet
dc.contributor.authorAksoy, Şahin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:48:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:48:21Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/371624
dc.description.abstractÖZET LÎSE YÖNETİCİLERİNİN BEDEN DİLİ DAVRANIŞLARININ SIKLIĞI İLE ÖĞRETMENLERİN ETKİLENME BİÇİMLERİ (ANKARA ÎLİ ÖRNEĞİ) Bu çalışmada lise yöneticilerinin beden dillerini kullanma sıklıkları ile öğretmenlerin bu davranışlardan etkilenme biçimleri incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Ankara il Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan ve Ankara ili Büyükşehir Belediye Sınırları içerisinde yer alan 8 merkez ilçeden (Altındağ, Etimesgut, Çankaya, Gölbaşı, Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Sincan) seçilen 3 tanesine bağlı 2003-2004 eğitim öğretim yılında açık olan dörder lisede görev yapan lise yöneticisi ve öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma için gerekli olan verilerin toplanabilmesi için araştırmacı tararından geliştirilen anket 353 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi yapılırken frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; yöneticiler belirlenen 40 beden dili davranışının çoğunu seyrek gerçekleştirdikleri, kullanılan beden dili davranışlarının öğretmenleri etkiledikleri sonucu ve bu etkilenme biçimlerinden 21 tanesine verilen cevabın 'sorun değil' ve geriye kalan 19 beden dili davranışına verilen cevapların çoğunlukla `bu davranışıyla beni cesaretlendirir, mutlu olurum, güvenimi yitiririm, huzursuz olurum, bu davranışı beni hırslandırır, kırılırım, güven duyarım, kendimi ona daha yakın hissederim, gururlanırım, sıkılırım` olduğu sonucu, yöneticilerin beden dilleri davranışlarını kullanma sıklıklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin büyük bir çoğunluğunun cinsiyet, kıdem, branş ve yönetici cinsiyeti değişkenlerine göre önemli farklılıklar meydana getirmediği sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractII ABSTRACT The ways of the effects of administrators using body language and the results of the frequency of that on teachers (Sample of Ankara City). In this research the frequency of using body language and its effect on the ways of behaviour of the teachers have been examined. The research contained 8 towns (Altındağ, Etimesgut, Çankaya, Gölbaşı, Yenimahalle, Keçiören, Mamak, Sincan). Three of these towns ( Etimesgut, Çankaya, Yenimahalle) were chosen and the administrators and teachers from four schools were involved in the research. To get the result the questionary prepared by the researcher was answered by 353 teachers. While analysing the research data frequency, percentage, simple avarage, t-test, oneway variance analyse were carried out. According to the findings the administrators rarely use most of the 40 behaviours of body language and it is showed that these behaviours effect the teachers. 21 answers of the questionary showed that the way of being effected of these behaviours resulted as `No matter`, and the rest of the answers mostly resulted as `Her/his behaviour encourages me, I feel happy, I lose my confidence, I feel uneasy, It makes me ambitious, it hurts me, I trust him/her, I feel closer to him/her, I feel proud, I get bored.` In the opinions of the majority of the teachers the frequency of the administrators using body language doesn't make great difference in sex, seniority, branch and the sex of the administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise yöneticilerinin beden dili davranışlarının sıklığı ile öğretmenlerin etkilenme biçimleri (Ankara ili örneği)
dc.title.alternativeThe ways of the effects of administrators using body language and the result of the frequency of that on teachers (sample of Ankara city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178260
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid159371
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess