Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstün, Gülçin
dc.contributor.authorÇeğindir, Neşe Yaşar
dc.date.accessioned2020-12-29T08:47:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:47:27Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/371327
dc.description.abstractBu araştırma, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Kalıp Hazırlama Tekniklerine ilişkin hedeflere ulaşma düzeylerini değerlendirmeyi ve değerlendirme sonuçlarından elde edilen verilere dayalı olarak değerlendirme modeli önerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla cevap aranan alt problemler şunlardır; 1. Öğrenciler kalıp hazırlama tekniklerine ilişkin, a) Bilişsel hedeflere, b) Psiko-motor hedeflere, c) Duyuşsal hedeflere, ne derecede ulaşmışlardır? 2. Öğrencilerin kalıp hazırlama tekniklerine ilişkin bilişsel hedeflere ulaşma derecesi ile psiko-motor hedeflere ulaşma derecesi arasında anlamlı bir ilişki var mı dır? 3. Öğrencilerin kalıp hazırlama tekniklerine ilişkin bilişsel hedeflere ulaşma derecesi ile duyuşsal hedeflere ulaşma derecesi arasında anlamlı bir ilişki var mı dır? 4. Öğrencilerin kalıp hazırlama tekniklerine ilişkin psiko-motor hedeflere ulaşma derecesi ile duyuşsal hedeflere ulaşma derecesi arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?II Çalışma evrenini, kalıp hazırlama tekniklerine ilişkin eğitim programım tamamlamış olan ve 2004-2005 eğitim-öğretim yılı Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi Eğitimi Ana Bilim Dalı 4. sınıfına devam eden 110 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma evrenin tamamı üzerinde yapıldığı için örneklem alınmamıştır. Tarama modelinin kullanıldığı çalışmada, ölçme araçları delphi tekniğinden hareketle geliştirilmiştir. Öğrencilerin kalıp hazırlama teknikleri derslerine ilişkin bilişsel hedeflere ulaşma dereceleri `Bilgi Düzeyi Belirleme Testi` ile, psiko-motor hedeflere ulaşma dereceleri `Beceri Ölçekleri` ile, duyuşsal hedeflere ulaşma dereceleri ise `Duyuşsal Davranışları Değerlendirme Ölçeği` ile ölçülmüştür. Öğrencilerin kalıp hazırlama teknikleri derslerine ilişkin bilişsel hedeflere ulaşma puanı ortalaması 53.07, psiko-motor hedeflere ulaşma puanı ortalaması 57.16, duyuşsal hedeflere ulaşma puanı ortalaması 77.32 bulunmuştur. Ölçme araçlarından elde edilen puanların aritmetik ortalama sonuçlarına göre; öğrencilerin bilişsel ve psiko-motor alandaki hedeflere erişi düzeyi, Bloom'un tam öğrenme modeli gereği yeterli öğrenmenin (0.70) altmda kalırken, duyuşsal alandaki hedeflere erişi düzeyi yeterli öğrenmenin (0.70) üstünde gerçekleşmiştir. Araştırmanın sonucunda,öğrencilerin bilişsel hedeflere ulaşma derecesi ile psiko-motor hedeflere ulaşma derecesi arasında orta düzeyde (r=.506**) pozitif ilişkinin, bilişsel hedeflere ulaşma derecesi ile duyuşsal hedeflere ulaşma derecesi arasında düşük düzeyde (r=.342**) pozitif ilişkinin, psiko-motor hedeflere ulaşma derecesi ile duyuşsal hedeflere ulaşma derecesi arasında düşük düzeyde (r=.252**) pozitif ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca Kalıp Hazırlama Teknikleri Derslerine ilişkin program değerlendirme model önerisi geliştirilerek, programın verimliğinin artırılmasına katkı sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to determine the level of reaching the goals of `Pattern Preparing Courses` and to recommend an evaluation model based on the findings obtained for the students at Apparel Industry Programme at Faculty of Vocational Education, Gazi University. To serve this purpose, sub-goals to be researched into are as the followings; 1. At what capacity did the students reach a. the cognitive goals? b. the psychomotor goals? c. affective goals? 2. Is there a significant relationship between the level of reaching psychomotor goals and cognitive goals in `Pattern Preparing` courses? 3. Is there a significant relationship between the level of reaching cognitive goals and affective goals in `Pattern Preparing` courses? 4. Is there a significant relationship between the level of reaching psychomotor golas and affective goals in `Pattern Preparing` courses? The population of the study consists of 110 4th grade students at the department of Apparel Industry, Gazi University in 2004-2005 education term who completed training programme related to pattern preparing techniques. The whole of the population was used as the sampling population.IV In the study in which descriptive method was used, measurement instruments were developed through Delphi technique. The level of reaching cognitive goals in the course was measured through ` the test of determining knowledge level`, the level of reaching psychomotor goals through `aptitude scales`, and the level of reaching affective goals through `attitude scales`. It was found out that in `pattern preparing` courses the average point in reaching cognitive goals was 53.07, in psychomotor goals 57.16 and affective goals 77.32. According to the arithmetical average results obtained from measurement instruments; In the cognitive and psychomotor domains in terms of Bloom's full- learning model students rank below (0,70), while in affective domain they rank above this level. As the result of the study, it was found out that the relationship between the level of reaching cognitive goals and psychomotor goals was a moderate (r=.506) in positive direction, and the level of reaching cognitive goals and affective goals is low (r=.342) in positive direction, the level of reaching psychomotor goals and affective goals is low (r=.252) in positive direction. Besides recommending a programme assessment model for `pattern preparing` courses, suggestions considered to be of great contribution to the efficiency of the programme were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.titleGiyim endüstrisi öğretmenliği programı öğrencilerinin kalıp hazırlama teknikleri derslerine ilişkin hedeflere ulaşma düzeylerinin değerlendirilmesi ve bir model önerisi
dc.title.alternativeAn evaluation of the level of reaching the goals of pattern preapring courses and a model recommendation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGiyim Endüstrisi ve Giyim Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmClothing industry
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmPattern preparation techniques
dc.identifier.yokid179549
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160515
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess