Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Yalçın
dc.contributor.authorKaratekin, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-29T08:46:37Z
dc.date.available2020-12-29T08:46:37Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/371055
dc.description.abstractHer öğrenci farklı zeka alanlarına sahiptir ve farklı öğrenme ortamlarıoluşturularak daha iyi öğrenebilirler.Bu araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Yön ve Yön BulmaYöntemleri konusu öğretiminde çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış aktif öğrenmeetkinliklerinin öğrenci başarısına yaptığı etki ile geleneksel öğretim yöntemininöğrenci başarısına yaptığı etkiyi karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmadaayrıca 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında çoklu zeka kuramının esas alındığı yeniprograma göre hazırlanmış ders kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci başarısına etkisiile araştırmacı tarafından çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış aktif öğrenmeetkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi de karşılaştırılmış ve uygulamada karşılaşılansorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır.Ön test-son test karşılaştırmalı deneysel yöntemin uygulandığı araştırma2005-2006 Eğitim-Öğretim yılı 1. döneminde Ankara ili Sincan ilçesi MehmetAkif Ersoy İlköğretim Okulu 4-A, 4-C, 4-F, 4-K, 4-L sınıflarındauygulanmıştır. 4-A sınıfı çoklu zeka kuramının uygulandığı deney, 4-F sınıfıgeleneksel yöntemin uygulandığı kontrol 1, 4-C, 4-K, 4-L sınıfları ise 2005 -2006 Eğitim-Öğretim yılında çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış derskitaplarındaki etkinliklerin uygulandığı kontrol 2, kontrol 3 ve kontrol 4 gruplarıolarak yansız seçim yoluyla atanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen nicel veriler bilgisayar SPSS (StatisticalPacket for The Social Sciences) programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerinçözümlenmesinde tek yönlü ve çift yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlar0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise araştırmacı tarafındanhazırlanan öğretmen gözlem formu, öğretmen görüşme formu ve öğrenci görüşmeformu kullanılarak değerlendirilmiştir.4Uygulamalar yapılmadan önce grupların seviyesini karşılaştırmak için ön testsonuçlarına bakılmıştır. Burada her iki grubun ön test puanları arasında anlamlı birfarklılığın olmadığı yani grupların birbirlerine denk olduğu sonucuna varılmıştır [F(4-194)= 2.576; p>0.05].Araştırma sonucunda, çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış aktif öğrenmeetkinliklerinin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemininuygulandığı kontrol 1 grupları arasında Yön ve Yön Bulma Yöntemleri konusundakibaşarıları bakımından anlamlı bir fark bulunmuştur [F(1-78)= 160.198; p< 0.05].Bunun yanı sıra deney grubu ile 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılında çoklu zekakuramının esas alındığı yeni programa göre hazırlanmış ders kitaplarındakietkinliklerin uygulandığı kontrol 2, kontrol 3, kontrol 4 grupları arasında da Yön veYön Bulma Yöntemleri konusundaki başarıları bakımından anlamlı bir fark olduğutespit edilmiştir [F(4-194)= 55,814; p<0.05]. Araştırmadan çıkan sonuçlar öğretmengözlem formu, öğretmen görüşme formu ve öğrenci görüşme formu ile dedesteklenmiştir.
dc.description.abstractEach student has a different intelligence field and they can learn beter byforming different learning athmospheres.This study is made for the purpose of comparing the influence of activelearning activities, which are prepared according to multiple intelligence theory, onstudent?s success with the influence of traditional education method on student?ssuccess, in teaching the subject ?Directions and Methods of Directions? in SocialSciences course of class 4 in Primary School. In the study, also the influence ofcourse books which are prepared according to new program based on multipleintelligence theory in the education year 2005-2006, on student?s success iscompared whit the influence of active learning activities prepared by the researcheraccording to multiple intelligence theory and the problems met in application were tobe found.The study, in which pre-test past -test comparative experimental method wasused, was applied in classes 4-A, 4-C, 4-F, 4-K, 4-L of Mehmet Akif Ersoy PrimarySchool in the town Sincan of province Ankara in the first semester of the educationyear 2005-2006. 4-A was chosen as experiment group where multiple intelligencetheory was applied, 4-F was chosen as control 1 where traditional method wasapplied, 4-C, 4-K, 4-L classes chosen as control 2, control 3, control 4 proupsrespectively where activities in course books which are prepared according tomultiple intelligence theory in the year 2005-2006 where applied. Selections wheremade neutrally.The quantitative data obtained in the study were evaluated by the computerprogram SPSS (Statistical Packet for he Social Sciences). In the analysis of data one-way and two-way variance analysis was used. Results were evaluated on 0.05meaning fulness level. Qualitative data were evaluated by using teacher?s inspectionform, teacher?s interview form and student?s interview form which are prepared bythe researcher.6Pre-test results were studied in order to compare the levels of groups beforethe applications were done. Here it was seen that there isn?t an important differencebetween the pre-test points of both groups, that the groups are equal to each other.[F (4-194) = 2.576; p > 0.05]An important difference was found between the experiment group whereactive learning activities, which are prepared according to multiple intelligencetheory, were used and control 1 groups where traditional teaching method applied interms of their success in the subject ? Directions and Methods of Finding theDirections? [ F (1-78) = 160.198; p < 0.05]. In addition to this, it was determined that animportant difference exists between the experiment group and the groups control 2,control 3 and control 4 where activities in course books prepared according to newprogram based on multiple intelligence theory in terms of their success in subject? Directions and Methods of Finding the Directions? [F 55.814; p < 0.05].(4-194) =Results from the study where supported by teacher?s inspection form, teacher?sinterview form and student?s interview form.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yön ve yön bulma yöntemleri konusunun çoklu zeka kuramına göre öğretilmesinin öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching the subject of direction and finding methods according to multiple intelligence theory on students success at the 4th class of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150204
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187333
dc.description.pages319
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess