Dumlupınar Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksekokulu Görsel Sanatlar programları bölümü uygulamalı takı teknolojisi programının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güler, Mediha | |
dc.contributor.advisor | Kısaç, İbrahim | |
dc.contributor.author | Şekerci, Haldun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:45:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:45:31Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-12-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/370698 | |
dc.description.abstract | Araştırmada Dumlupınar Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksek Okulu GörselSanatlar Programları Bölümü Uygulamalı Takı Teknolojisi programında verilenKuyumculuk eğitiminin araç-gereç, ürünlerin kullanım amaçları, kuyumculuğun estetikboyutları açısından incelenmesi ve burada eğitim gören öğrencilerin bu programhakkında görüşleri ve düşünceleri belirlenmiştir.Bu araştırmanın çalışma evrenini, 2005-2006 öğretim yılında DumlupınarÜniversitesi Kütahya Meslek Yüksekokulu Görsel Sanatlar Programları BölümüUygulamalı Takı Teknolojisi Programının I. ve II. Sınıf öğrencilerinin tamamıoluşturmaktadır. Bu programda eğitim alan 80 öğrencinin tamamı örneklem olarakseçilmiş, ayrıca örneklem seçilmemiştir.Bu araştırma kapsamında, bölümde eğitimini sürdüren öğrencilerin görüş veönerilerini ortaya çıkarmak için anket formu kullanılmıştır. Anket formu ile elde edilenbilgiler tablo şeklinde verilmiş, öğrencilere ait görüş ve önerileri ile kişisel bilgilerifrekans, yüzde ve ortalama olarak ortaya konulmuştur. Bölümde eğitimini sürdürenöğrencilerin görüşlerinin programla ilgili doğru sonuçlar ortaya çıkaracağı varsayılmıştır.Araştırma sonucunda1) Programda sürdürülen eğitimin, eğitime yardımcı araç-gereçlerin ve eğitiminyapıldığı atölyelerin alana yönelik temel eğitim için yeterli olmasına rağmentemel eğitim üzeri eğitim için eksik ve yetersizdir.2) Öğrencilere eğitimi verilen derslerin saatleri genel olarak yeterli olmasınarağmen çizim ve alana yönelik yardımcı derslerin saatleri yetersizdir.3) Öğrenciler dersleri sevmesine rağmen derslere motivasyonunu arttırıcıuygulamalar yetersizdir.4) Alana yönelik yeni geliştirilen ekipman, teknik ve ürünler eğitime fazlayansıtılamamaktadır.Buna paralel olarak alınan eğitim iş hayatına tam olarakuygun değildir.5) Programdaki derslerin içerikleri, çeşitliliği öğretim yöntemleri, ölçme-değerlendirme teknikleri amaçlara ulaşmadaki ihtiyaçları tam olarakkarşılayamamaktadır.Araştırma sonunda ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafındanortaya konulan önerilere yer verilmektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, the target is to evaluate the work of Jewelery TechnologyDepartment of Dumlupinar University in terms of tools and materials, aims andusage of these tools, esthetic aspects of jewelery and the impressions of the students.The population of the study is composed of the first and the secondclass students of Jewelery Technology Department throughout the years 2005 and2006. Scale is applied to 80 students and the data is analysed using frequency andpercent techniques. To interpret the results, frequency and percents are taken anddata are shown in tables.Survey papers are used to detect the impressions of the students and tointerpret the results, frequency and percents are taken and data are shown in tables. Itis supposed to refer to true results according the students? answers. As a result of thestudy, following results are obtained:1) Workshops in the department aren?t enough as far as the quality,quantity and the equipment is considered. The tools used inworkshops aren?t up to date either.2) Apart from the drawing lessons, class hours in curriculum areenough.3) While the students enjoy lessons, motivating factors aren?t enough.4) Classes in curriculum don?t include most of the technicalinnovations and technological innovations can?t be used in lessonsefficiently.5) Equipments are partially enough. Content of the lessons, the goodsproduced in the market can?t be used in lessond efficiently.Based on the problems appeared at the end of this study, therecommendations of the researcher are included in this study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.title | Dumlupınar Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksekokulu Görsel Sanatlar programları bölümü uygulamalı takı teknolojisi programının incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis Of jewelery technology Curriculum in Department of Jewelery in Dumlupinar University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-15 | |
dc.contributor.department | Dekoratif Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 157844 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191063 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |