İlköğretimde denetim ve performans değerlendirme çalışmalarının web üzerinden iyileştirilmesine ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri
dc.contributor.advisor | Bülbül, H. İbrahim | |
dc.contributor.author | Döngel, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:44:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:44:40Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/370423 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, Milli Egitim Bakanlıgı tarafından pilot uygulamalarıyapılmakta olan Denetim ve Performans Degerlendirme Çalısmalarının WebÜzerinden yilestirilmesine liskin lkögretim Müfettislerinin Görüsleri'nin ortayaçıkarılması ve böylece egitim ögretim kalitesinin yükselmesine katkı saglamasıamacıyla yapılmıstır.Arastırmanın birinci bölümünde; arastırmanın problemi, amacı, önemi,sınırlılıkları ve tanımlar yer almaktadır. kinci bölümde, kavramsal çerçeveolusturulmus bu baglamda sistem ve egitim sistemi, yönetim, denetim, teftis, teftisintarihçesi, denetimin amacı ve önemi, teftis türleri ve performans degerlendirmekavramları ele alınarak açıklanmıstır. Üçüncü bölümde, arastırmanın modeli ve veritoplama teknigine yer verilmistir. Arastırmanın problem ve alt problemleri,arastırmanın modeli ve veri toplama tekniklerine uygun olarak incelenmistir.Dördüncü bölümde, elde edilen bulgu ve yorumlara yer verilmistir. Besinci bölümdeise, elde edilen bulgu ve yorumlarına dayalı olarak sonuçlar belirtilmis ve önerilerdebulunulmustur.Yapılan arastırmanın sonuçları asagıdaki sekilde özetlenebilir:? Performans degerlendirme, günümüz yönetim anlayıslarının ulastıgı çagdasve süreç odaklı bir denetim anlayısı olarak desteklenmesi gereken bir sistemoldugu görüsü ortaya konmaktadır.? Egitimde denetim ve degerlendirme çalısmaları egitim ögretim çalısmalarınınvazgeçilmez bir boyutu olarak var olması gereken bir olgu oldugu sonucunaulasılmaktadır.? Modelde veri kaynagı olarak basvurulan ögrenci ve velilerin denetimsürecine önemli katkı saglayacagı umulmaktadır.? Performans degerlendirme çalısmaları ile ilgili web ve internet destegisaglanması için gerekli çalısmaların sürdürülmesi gerektigi hususubelirlenmistir. | |
dc.description.abstract | This research has been conducted to improve the Primary EducationSupervision and Performance Evaluation activities implemented in pilot areas by theMinistry of National Education over the web, thus contributing in the development ofthe quality of education and training.First part of the study contains the problem, purpose, importance, limitationsof the research, and definitions. A conceptual framework is created in the secondpart, and in this regard the concepts of system and education system, management,supervision, inspection, history of inspection, purpose and importance of inspection,types of inspection and performance evaluation. Third part covers the research modeland data collection technique. Issues mentioned in the research purpose are examinedin accordance with the research model and data collection techniques. Fourth part ofthe research includes findings and their interpretation. And the fifth part gives theresults based on findings and their interpretation, with suggestions made accordingly.The result of the research may be summarized as below.? Performance evaluation is a system that needs to be supported as the end of amodern and process-focused supervision method adopted by currentmanagement approaches.? As a system starting in the years before the Republic and maintained untiltoday, supervision and evaluation activities in education has been in existenceas an inevitable dimension of education and training efforts.? In the model, it is hoped that particularly the students and their guardianswould make important contributions in the inspection process as a source ofdata.? Web and Internet support should be made available on performanceevaluation activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretimde denetim ve performans değerlendirme çalışmalarının web üzerinden iyileştirilmesine ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of primary education inspectors on the improvement of supervision and performance evaluation activities on the web | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9012116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215434 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |