Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngördü, Ersin
dc.contributor.authorGünaydin, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T08:43:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:43:00Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369879
dc.description.abstractB u araştırma Ortaöğretim Lise 2. sınıfta okutulan Ülkeler Coğrafyası dersindeki BatıAvrupa ülkelerinin öğretiminde ,problem çözme yönteminin öğrenci başarısı üzerinde etkiliolup olmadığını saptamaya yönelik bir amaçla gerçekleştirilmiştir.Araştırmada deneyselyöntem kullanılmıştır.Deneysel yöntem 2004-2005 öğretim yılı Ankara ili Merkez Çankaya ilçesi Deneme Lisesi10.sınıflar üzerinde gerçekleştirilmiştir.Sınıflardan 10 Sos-A sınıfı deney grubu ,10 Sos-Bsınıfı kontrol grubu olarak yansız atama yoluyla belirlenmiştir.Deneysel yöntem 10 Sos-Asınıfından 42 , 10 Sos-B sınıfından 42 olmak üzere toplam 84 öğrenci ileyapılmıştır.Yöntemin amaca uygun hizmet edebilmesi için deneklerin denkliği göz önünealınmıştır.Deneklerin denkliğinde sınıf mevcutlarının eşitliği ,deneyi gerçekleştirecek olanöğretmenin kıdemi ,sınıfların büyüklüğü ,ısı ve ışık durumlarına dikkat edilmiştir.Araştırmadaöntest - sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır.Öne çıkarılan üç alt problemin tamamıdoğrulanmıştır.Veri toplama aracı olarak uygulama yapılan üniteye ait konulardan oluşan,madde analizi yapılmış 35 soruluk bir test kullanılmıştır.Veri analizinde iki değişkenarasındaki farkın anlamlılığını saptamada kullanılan çift yönlü varyans analizi esasalınmıştır.Çift yönlü varyans analizinde yapılan istatistiksel işlemlerin sonucunda şubulgulara ulaşılmıştır.1. Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest vesontest toplamında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır.2. Öğrencilerin 'Batı Avrupa Ülkeleri' ünitesi başarıları ile ilgili olaraköntest-sontest ortalama başarı puanları arasında deney grubu lehineanlamlı bir fark vardır.Araştırmanın daha geniş zamanda ,farklı öğrenme düzeylerinde ,farklı coğrafya üniteleriiçin de uygulanması faydalı olacaktır.
dc.description.abstractIn this research ,an aim of identifying whether mastery learning method is problem solvingsuccess in High School second grade in geography I subject in the unit 'West EuropeanCountrys' was realized.In the reseach ,experimental method was used.E xperimental method was applied 10.grades in Deneme High School ,in the centralÇankaya ,Ankara in 2004-2005 Educational year.Among classes ,10 Sos-A was appointed asthe experiment group , 10 Sos-B was appointed as control group impartially.Experimentalmethod is realized with 84 student ,42 ones from 10 Sos A42 ones from 10 Sos B.For the fact that the method Works through the aims ,the equality ofsubject was considered.In the equality of subjects ,it is given car efor the equality of thenumber of students ,the seniorityof the teacher who would apply the experiments ,the size ofclasses and the conditions of heat and light.Inthe research ,a model with the control group ofpre-test and past-test was used.All of the 3 questions suggested were verified .A 35 questiontest which was made up of the topics of the unit applied ,and of wich material analysis wasdone ,was used as a mean of gathering data.In the analysis of data ,double-sided varianceanalysis used to identify the validity of difference between two variables was used.As aresults of ststistical processes done in the analysis of double-sided variance analysis ,theseresults were found:1. There's valid difference in favour of experiment group between the total Marksof control and axperiment group after pre-test and past-test .2. There's valid difference in favour of experiment group between avarage pretestpasttestmarks on the unit.It will be useful to apply the research for differant geography topics ,in different learninglevels in a wider period of time mastery learning method can be applied not on gepgaphysubject ,but also all the other subjects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleBatı Avrupa ülkelerinin öğretiminde problem çözme yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi ( ortaöğretim lise 2. sınıf örneği )
dc.title.alternativeProblem solving success in high school second grade in gepgrapy subject in the unit of West Europen countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid321353
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215427
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineCoğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess