Öğretmen adaylarının (Sosyal bilgiler, Fen bilgisi, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak bilgisi, Türkçe) çevre sorunlarına yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmada temel amaç, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi bazı öğretmen yetiştirme programları (Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türkçe) öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından karşılaştırmalı analizini yapmak ve ardından yapılan görüşmeler ile bu tutumların kaynağına inmektir. Araştırmada betimsel araştırma türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla incelenen programlardan seçilen toplam 20 öğretmen adayı ile görüşme yapılmıştır. Araştırma, 2011- 2012 eğitim-öğretim yılında incelenen programlara kayıtlı 200 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları ile cinsiyetleri, öğrenim gördükleri lisans programı, üniversiteye gelmeden önce yaşadıkları yerleşim yeri arasında herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Ama öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları ile ebeveynlerinin eğitim düzeyi arasında eğitim düzeyi yüksek ebeveynler lehine bir farklılık bulunmuştur. Ölçeğe katılan öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları orta düzeyde yüksek bulunmuştur. Yapılan görüşmelerde, araştırmaya katılan öğretmen adayları, üniversite öncesi ve üniversite düzeyindeki çevre eğitiminin yetersiz olduğunu, çevre ile ilgili konulara medyada yeterince yer verilmediğini ve çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından insanların yeterince bilinçlendirilemediğini ifade etmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının çevre ile ilgili konularda bilgi sahibi olmasında ve bilinçlenmesinde medyanın önemli bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre, çevre sorunları, öğretmen adayları, çevresel tutum. ABSTRACTThe main purpose of this study, Erciyes University, Faculty of Education, some teacher training programs (Social Studies, Science, Primary Education Religious Culture and Ethics, Turkish Language) teacher of candıdates attitudes towards environmental issues to make a comparative analysis of different variables, These attitudes and then interviews with descend source. Relational model types of descriptive research study was used. Also analyzed to determine teacher of candıdates attitudes towards environmental issues were selected programs with a total of 20 teacher candıdate interviewed. Research, 2011 - 2012 academic year with 200 teacher candıdate registered in programs was examined. According to the findings of the study, with teacher of candıdates attitudes towards environmental issues such as gender, department they are attending the university Their settlement before there was any difference between. But teacher of candıdates attitudes towards environmental issues and level of education among the parents of a difference in favor of the parents were highly educated. Teacher of candıdates attitudes towards environmental issues involved in the scale was moderately high. During the interviews, teacher of candıdate participated in the survey, pre-university and university level is insufficient environmental education, environmental issues have not been included enough in the media by the people and environment-related institutions and organizations have not expressed conscious enough. Knowledge of the participants and the fact that teachers of candıdate awareness that environmental issues has been concluded that an important tool in the media.Keywords: Environment, environmental issues, teacher candıdates, environmental attitudes.
Collections