Show simple item record

dc.contributor.advisorKırpık, Cevdet
dc.contributor.authorPolat, Suat
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:12Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369258
dc.description.abstractÖZETBu araştırmada temel amaç, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi bazı öğretmen yetiştirme programları (Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türkçe) öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından karşılaştırmalı analizini yapmak ve ardından yapılan görüşmeler ile bu tutumların kaynağına inmektir. Araştırmada betimsel araştırma türlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla incelenen programlardan seçilen toplam 20 öğretmen adayı ile görüşme yapılmıştır. Araştırma, 2011- 2012 eğitim-öğretim yılında incelenen programlara kayıtlı 200 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları ile cinsiyetleri, öğrenim gördükleri lisans programı, üniversiteye gelmeden önce yaşadıkları yerleşim yeri arasında herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Ama öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları ile ebeveynlerinin eğitim düzeyi arasında eğitim düzeyi yüksek ebeveynler lehine bir farklılık bulunmuştur. Ölçeğe katılan öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumları orta düzeyde yüksek bulunmuştur. Yapılan görüşmelerde, araştırmaya katılan öğretmen adayları, üniversite öncesi ve üniversite düzeyindeki çevre eğitiminin yetersiz olduğunu, çevre ile ilgili konulara medyada yeterince yer verilmediğini ve çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından insanların yeterince bilinçlendirilemediğini ifade etmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının çevre ile ilgili konularda bilgi sahibi olmasında ve bilinçlenmesinde medyanın önemli bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre, çevre sorunları, öğretmen adayları, çevresel tutum.
dc.description.abstractABSTRACTThe main purpose of this study, Erciyes University, Faculty of Education, some teacher training programs (Social Studies, Science, Primary Education Religious Culture and Ethics, Turkish Language) teacher of candıdates attitudes towards environmental issues to make a comparative analysis of different variables, These attitudes and then interviews with descend source. Relational model types of descriptive research study was used. Also analyzed to determine teacher of candıdates attitudes towards environmental issues were selected programs with a total of 20 teacher candıdate interviewed. Research, 2011 - 2012 academic year with 200 teacher candıdate registered in programs was examined. According to the findings of the study, with teacher of candıdates attitudes towards environmental issues such as gender, department they are attending the university Their settlement before there was any difference between. But teacher of candıdates attitudes towards environmental issues and level of education among the parents of a difference in favor of the parents were highly educated. Teacher of candıdates attitudes towards environmental issues involved in the scale was moderately high. During the interviews, teacher of candıdate participated in the survey, pre-university and university level is insufficient environmental education, environmental issues have not been included enough in the media by the people and environment-related institutions and organizations have not expressed conscious enough. Knowledge of the participants and the fact that teachers of candıdate awareness that environmental issues has been concluded that an important tool in the media.Keywords: Environment, environmental issues, teacher candıdates, environmental attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının (Sosyal bilgiler, Fen bilgisi, İlköğretim Din kültürü ve Ahlak bilgisi, Türkçe) çevre sorunlarına yönelik tutumları
dc.title.alternativeTeacher of candidates (Social studies, Science, Science elementary religion and ethics, Turkish language) attitudes towards to enviromental problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental problems
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmTranslation education
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid435252
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323452
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess