Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin ve öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi (Erciyes Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik görüş ve öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenlerine göre incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Başbay ve Kağnıcı, (2011) tarafından geliştirilen Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Çok Kültürlü Eğitim Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Çok Kültürlü Eğitim Ölçeğinin genel güvenirliği ?=0,922 olarak bulunmuş ve yapılan faktör analizi sonucunda üç boyutlu ve toplam 26 maddeden oluşan bir yapıya ulaşılmıştır. Verilerin analizi SPSS 17,00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin ve öz-yeterlik algılarının ortalamaları yüksek düzeyde çıkmıştır. This study aims to analyze pre-service teachers? opinions and self-efficacy perceptions about multicultural education in terms of various variables. Descriptive method was used in the study. Data was collected through Multicultural Education Scale and Personal Information Form developed by the researcher and Scale of Multicultural Competence Perceptions developed by A. Başbay ve Y. Kağnıcı (2011). General reliability of the Multicultural Education Scale was found ?=0,922 and a construct with 26 items and three factors was achieved. Data was analyzed by using SPSS 17.00 for Windows. The means of opinions and self-efficacy perceptions of pre-service teachers about multicultural education were found high.
Collections