Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir Başaran, Semra
dc.contributor.authorBaşarir, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:41:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:41:08Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369227
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik görüş ve öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenlerine göre incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Başbay ve Kağnıcı, (2011) tarafından geliştirilen Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Çok Kültürlü Eğitim Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Çok Kültürlü Eğitim Ölçeğinin genel güvenirliği ?=0,922 olarak bulunmuş ve yapılan faktör analizi sonucunda üç boyutlu ve toplam 26 maddeden oluşan bir yapıya ulaşılmıştır. Verilerin analizi SPSS 17,00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin ve öz-yeterlik algılarının ortalamaları yüksek düzeyde çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to analyze pre-service teachers? opinions and self-efficacy perceptions about multicultural education in terms of various variables. Descriptive method was used in the study. Data was collected through Multicultural Education Scale and Personal Information Form developed by the researcher and Scale of Multicultural Competence Perceptions developed by A. Başbay ve Y. Kağnıcı (2011). General reliability of the Multicultural Education Scale was found ?=0,922 and a construct with 26 items and three factors was achieved. Data was analyzed by using SPSS 17.00 for Windows. The means of opinions and self-efficacy perceptions of pre-service teachers about multicultural education were found high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin ve öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi (Erciyes Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of pre-service teachers? opinions and self-efficacy perceptions about multicultural education (Erciyes University sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.identifier.yokid448634
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320291
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess