Arapça yazma becerileri öğretiminde iletişimsel yaklaşım
dc.contributor.advisor | Yüksel, Azmi | |
dc.contributor.author | Özcan, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:41:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:41:07Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369217 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde son yıllarda yabancı dil olarak Arapçanın ögretimi büyük önemkazanmıstır. Türkiye'de de bu gelismeler ısıgında Türklere Arapça ögretimi alanındabirçok yeni yöntem gelistirilmistir. Bu arastırmamızda geçtigimiz yirmi yıl içerisindedil ögretiminde büyük bir çıgır açan iletisimsel yaklasımın Arapça ögretimindeuygulanması ele alınmıs, modern dilbilimin verileri ısıgında bu yaklasım, yabancı dilögretimindeki temel dört beceriden biri olan yazma becerilerine uyarlanmıstır.Giris bölümünde, arastırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, sayıltıları,tanımları ve terimleri ele alınmıs, arastırmanın yöntemine ve iletisimsel yaklasımlailgili yapılmıs çalısmalara deginilmistir.Birinci bölümde; Türkiye'de yabancı dil ve Arapça ögretimi, Arapça yazmabecerisi ögretimi incelenmistir.kinci bölümde, iletisimsel yaklasım ve iletisimsel yaklasımın özellikleri;iletisimsel yaklasımda yabancı dil ögretim tekniklerine ve iletisimsel yöntemleArapça yazma becerisi ögretiminde uygulanması için gelistirilen etkinliklere yerverilmistir. | |
dc.description.abstract | Recently Teaching Arabic as a Foreign Language has gained a greatimportance in Turkey. In the light of these developments many new methods havebeen improved for teaching Arabic to Turks. In this research the applications of thecommunicative approach that has created a big impact in foreign language teachingin the last twenty years, has been applied to one of the four main skills of a languagethat is the writing skill in the Arabic language.In the introduction chapter of this research the aims of the study, itsimportance, hypothesis, definitions and concepts as well as other studies concerningthe methods of this study and the communicative approach has been discussed.Teaching a Foreign Language in Turkey and Teaching Arabic as well asArabic writing skills have been examined in the first chapter.The second chapter of this study looks into communicative approach and itsqualities and also looks into the techniques in teaching a foreign language with thecommunicative approach and the activities that have been developed to apply inTeaching Arabic according to this approach.The last part of the research presents results and suggestions of thisstudy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Arapça yazma becerileri öğretiminde iletişimsel yaklaşım | |
dc.title.alternative | The communicative approach in Arabic writing skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004656 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205357 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |