Okul öncesi eğitim kurumları yönetici ve öğretmenlerinin düşünme becerilerinin öğretimine yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada `Okul öncesi eğitim kurumları yönetici ve öğretmenlerinin düşünme becerilerinin öğretimine yönelik görüşleri nedir?` sorusuna cevap aranmıştır.Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup bir durum çalışması olarak yapılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme metodu kullanılarak Yozgat ili Merkez ilçesinden seçilmiş yedi öğretmen ve Merkez ilçedeki üç anaokulunda bulunan yöneticiler araştırmaya katılmıştır. Öğretmen ve yöneticilere araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları yöneltilmiştir. Görüşmelerin uzunlukları her kişi için yaklaşık 7-8 dakikadır. Toplamda yaklaşık 77 dakikalık veri elde edilmiş ve toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Belirlenen kod ve temalar üzerinden bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi eğitim kurumlarında sistematik biçimde düşünme becerileri eğitimi verilmemesine karşın katılımcılar düşünme becerileri eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarına verilebileceğini düşünmektedir. Katılımcılar düşünme becerilerinin öğretimini daha çok problem çözme ve yaratıcı düşünmenin kazandırılması olarak algılamaktadır. Düşünme becerileri eğitiminde aile ve çevrenin rolü ve önemine değinen katılımcılar düşünme becerilerine yönelik eğitimlerin farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılmasıyla esnek biçimde yürütülmesinin gerekliliğine dikkat çekmektedir. Katılımcı öğretmenler düşünme becerileri eğitiminin başarılı olarak yürütülmesi için kendilerini yeterli görmemekte, kendini geliştirmenin önemine vurgu yapmakta, okul yöneticilerinden esneklik ve destek beklemektedir. The question of, `What are pre-school administrators' and teachers' views regarding thinking skills instruction?`, was investigated in this study. The research was conducted as a qualitative case study. Seven pre-school teachers and three administrators working in Yozgat city center were selected as the study group. The study group was determined by maximum diversity sampling, a purposive sampling technique.Data was collected by semi-structured interviews. The interview questions were developed by the researcher. The interviews were performed by recording sound of the participants. The durations of the interviews were about 7-8 minutes for each participant. 77 minutes of data was recorded in total. The data was analyzed using content analysis. According to the findings, though participants think that thinking skills instruction can be given during pre-school years, a systematic thinking skills instruction has not administered in these institutions. Participants are likely to perceive the term thinking skills instruction as teaching problem solving and creative thinking. They stress the importance of family and child's environment in such education. Participants also think that thinking skills instruction in pre-school ages should contain various instructional methods and be flexible. Participant teachers emphasize the importance of self-development and do not see themselves adequate in carrying out such an instruction and they expect flexibility and support from educational administrators.
Collections