Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Cenk
dc.contributor.authorKalkan Ay, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369080
dc.description.abstractAraştırmada `Okul öncesi eğitim kurumları yönetici ve öğretmenlerinin düşünme becerilerinin öğretimine yönelik görüşleri nedir?` sorusuna cevap aranmıştır.Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup bir durum çalışması olarak yapılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme metodu kullanılarak Yozgat ili Merkez ilçesinden seçilmiş yedi öğretmen ve Merkez ilçedeki üç anaokulunda bulunan yöneticiler araştırmaya katılmıştır. Öğretmen ve yöneticilere araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme soruları yöneltilmiştir. Görüşmelerin uzunlukları her kişi için yaklaşık 7-8 dakikadır. Toplamda yaklaşık 77 dakikalık veri elde edilmiş ve toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Belirlenen kod ve temalar üzerinden bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi eğitim kurumlarında sistematik biçimde düşünme becerileri eğitimi verilmemesine karşın katılımcılar düşünme becerileri eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarına verilebileceğini düşünmektedir. Katılımcılar düşünme becerilerinin öğretimini daha çok problem çözme ve yaratıcı düşünmenin kazandırılması olarak algılamaktadır. Düşünme becerileri eğitiminde aile ve çevrenin rolü ve önemine değinen katılımcılar düşünme becerilerine yönelik eğitimlerin farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılmasıyla esnek biçimde yürütülmesinin gerekliliğine dikkat çekmektedir. Katılımcı öğretmenler düşünme becerileri eğitiminin başarılı olarak yürütülmesi için kendilerini yeterli görmemekte, kendini geliştirmenin önemine vurgu yapmakta, okul yöneticilerinden esneklik ve destek beklemektedir.
dc.description.abstractThe question of, `What are pre-school administrators' and teachers' views regarding thinking skills instruction?`, was investigated in this study. The research was conducted as a qualitative case study. Seven pre-school teachers and three administrators working in Yozgat city center were selected as the study group. The study group was determined by maximum diversity sampling, a purposive sampling technique.Data was collected by semi-structured interviews. The interview questions were developed by the researcher. The interviews were performed by recording sound of the participants. The durations of the interviews were about 7-8 minutes for each participant. 77 minutes of data was recorded in total. The data was analyzed using content analysis. According to the findings, though participants think that thinking skills instruction can be given during pre-school years, a systematic thinking skills instruction has not administered in these institutions. Participants are likely to perceive the term thinking skills instruction as teaching problem solving and creative thinking. They stress the importance of family and child's environment in such education. Participants also think that thinking skills instruction in pre-school ages should contain various instructional methods and be flexible. Participant teachers emphasize the importance of self-development and do not see themselves adequate in carrying out such an instruction and they expect flexibility and support from educational administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumları yönetici ve öğretmenlerinin düşünme becerilerinin öğretimine yönelik görüşleri
dc.title.alternativeViews related to the teaching of thinking skills of administrators and teachers working in pre-school institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmSkill training
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmThinking
dc.identifier.yokid10005603
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358500
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess