Show simple item record

dc.contributor.advisorKaçar, Ahmet
dc.contributor.authorTuluk, Güler
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:36Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:36Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369002
dc.description.abstractMatematik, öğrencilerin okulda öğrenmek zorunda oldukları en önemlikonulardandır. Matematik insani bir etkinliktir, dolayısıyla öğrenci onun bir parçasıolabilmelidir. Öğrenciler birtakım kuralları ezberlemek yerine matematiği sosyal birortam içerisinde matematiksel kavram ve bağıntıları kendileri yapılandıraraköğrenebilirler.Bu bağlamda, araştırmada ilköğretim matematik öğretmenleri için çok önemliolan Genel Matematik konularının içindeki fonksiyon kavramının öğretimindeBilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) kullanılmasından doğan etki incelenmiştir. Buamaçla Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü İlköğretimMatematik Öğretmenliği Programı, 1. sınıf öğretmen adaylarından 30 kişilik bir sınıfve bu sınıfta oluşturulan rastgele seçilmiş iki gruba, ilki Yapılandırmacı + BCS(Maple) ve ikincisi yapılandırmacı olacak şekilde iki ayrı öğretim yöntemiuygulanmıştır. Grupların arasında matematik ön tutum ölçeğine göre bir farkbulunmamaktadır. Her iki grupta da araştırmacı tarafından geliştirilen çalışmayaprakları kullanılmıştır. 16 ders saati süren çalışmadan sonra son test ve son tutumölçeği uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler uygun parametrik ve non-parametrikistatistik testleri ile analiz edilerek bazı nitel verilerin de desteği ile yorumlanmış veaşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.v1. Yapılandırmacı yaklaşıma uygun ortamda BCS ile ders işleyen grubunproblem çözme becerilerinin, sadece yapılandırmacı ortamda, ancak BCSuygulamalarına katılmayarak ders işleyen öğrencilere göre anlamlı bir şekilde (p =.021 < .05) yüksek olduğu,2. BCS + yapılandırmacı grubun, grup içi matematiğe yönelik tutumundaanlamlı bir şekilde yüksek olduğu (p = .047 < .05)Ayrıca BCS + yapılandırmacı öğretim ortamındaki adayların bu ortamdannasıl etkilendikleri araştırıldı. Araştırma katılımcıların;???? matematik öğretiminde yeni alışkanlıklar ve stratejiler geliştirmeyebaşlamalarına,???? öğrenirken yeni bakışlar kazanmaya başlamalarına yol açtığını gösterdi.
dc.description.abstractMathematics is one of the most important subjects that students are requiredto learn in school. Mathematics is a human activity therefore students should also bepart of it. Instead of memorizing independent set of rules, students can constructmathematical concepts and relations (theorems) by doing mathematics in a socialsetting with computer algebra system?s.In order to apply these learning model in real ? life, teaching environmentsand methods on these learning approaches have been developed in a teacher trainingcourse. In this study, two learning approaches, which have been seen as suitable andapplicable in preservice teacher?s mathematics education, ?constructivist learning?and ?Constructivist learning + CAS? approaches, are described and compared. 30freshmen students from Primary Mathematics Education Department of KastamonuFaculty of Education of Kastamonu University was chosen as research group. Thisresearch group divided into two groups whose attitudes towards mathematics areequivalent. One of these groups had been took the calculus course in a constructivistenvironment. The other group had been took that course also in constructivistenvironment by using CAS (Maple).viiAfterwards, two course post-tests and post-attitude scale had been applied tothe groups. The quantitative data was analyzed by using appropriate parametric andnon-parametric statistical tests. Briefly, the following results had been determined bythe support of some qualitative data.Although the CAS + constructivist group?s general achievement is slightlyhigher then the other group, this difference is not statistically significant.1. It is determined that CAS + constructivist group?s problem solving level issignificantly higher then the other group. (p = .021 < .05)2. It is also determined that CAS + constructivist support is significantlyeffective on attitudes towards mathematics ( p = .047 < .05).The another question of the study was to investigate how CAS + constructivistmathematics course affected the ideas of prospective teachers as a result of theirexperiences within that enviroment. The study showed that participants were;? including to devolepe new ways and strategies for mathematics teaching;and? gaining new perspectives on learning as learners.Key Concepts: Computer Algebra Systems, Function Concept,Computational Skill, Conceptual Understanding, Problem Solving.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFonksiyon kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer algebra systems in the teaching of function concept
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9006788
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid207166
dc.description.pages313
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess