Yönetici ve öğretmenlerin performans değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de Sekizinci (2001-2005) ve Dokuzuncu (2007-2013) Beş Yıllık Kalkınma Planı'nda kamu kurumlarında performans değerlendirme sistemine geçilmesi planlanmıştır. Bu bağlamda diğer kamu kurumlarında olduğu gibi, Milli Eğitim Bakanlığında da performans değerlendirme sistemine geçmek için gerekli çalışmalar ve pilot uygulamalar yapılmıştır. Ancak Onuncu (2014-2018) Beş Yıllık Kalkınma Planı uygulanmaya başlamasına rağmen performans değerlendirme sistemi hala tamamlanarak uygulamaya geçilememiştir. Bu çalışmanın amacı da performans değerlendirilmesine ilişkin olarak öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için veriler anket yolu ile elde edilmiştir. Veriler sunulurken çoğunlukla frekansları belirtilerek katılımcıların görüşleri detaylı olarak verilmiştir. Sonuç olarak, daha önce uygulanmakta olan sicil notu sisteminin birçok olumsuz yanının bulunduğu ve yürürlükten kaldırılmasının isabetli olduğu ancak yerine yeni bir sistem kurulmamasının öğretmenlerde performans düşüklüğüne sebep olduğu, çalışmayı teşvik edecek bir sistem olmadığından kendilerini geliştirme ve başarı gösterme çabası içinde bulunmadıkları tespit edilmiştir. Bu sebeple çoklu kanallardan ölçümün yapılabileceği objektifliği sağlayabilecek ve öğretmenlerin performans göstergesi olarak kabul ettiği etkenleri ölçecek yeni bir performans değerlendirme sisteminin kurulması gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin görüşleriyle tespit edilmiş olan, performansı etkileyen etkenler üzerinde çalışmalar yapılarak bu etkenleri olumlu yönde değiştirecek tedbirler alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, performans yönetimi, performans değerlendirme sistemi, eğitim kurumlarında performans. In the Eighth (2001-2005) and Ninth (2007-2013) Development Plans the public bodies and institutions in Turkey were projected to start a new performance evaluation system. In this regard, The Ministry of Education, as well as the other public bodies, performed the necessary activities and pilot schemes in order to start the new system. The new performance evaluation system is still incomplete and unapplied although the Tenth Five-Year Development Plan has been put into effect. This research intends to present the teachers' and administrators' opinions about this performance system. All the data in this research is collected through questionaires. The participants' opinions are presented in detail by specifying the frequencies in the presentation of the data. In conclusion, it is found out that the employee grading method which had been previously used had too many downsides and it was a right decision to abolish it, however failure in replacing it with a newer one results in decreases in teachers' performance hence they do not make effort for self-improvement and achievement. Therefore, a new performance evaluation system which is objective and can provide multi-channel scaling and also scale the factors that the teachers regard as performance indicators is needed. Furthermore, those factors which are identified through the teachers' opinions have to be researched well and the necessary precautions to alter them positively should be immediately taken.Keywords: Education, performance management, performance evaluation system, performance in educational institutions.
Collections