Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir Başaran, Semra
dc.contributor.authorAlpaslan, Tekin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:29Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368949
dc.description.abstractTürkiye'de Sekizinci (2001-2005) ve Dokuzuncu (2007-2013) Beş Yıllık Kalkınma Planı'nda kamu kurumlarında performans değerlendirme sistemine geçilmesi planlanmıştır. Bu bağlamda diğer kamu kurumlarında olduğu gibi, Milli Eğitim Bakanlığında da performans değerlendirme sistemine geçmek için gerekli çalışmalar ve pilot uygulamalar yapılmıştır. Ancak Onuncu (2014-2018) Beş Yıllık Kalkınma Planı uygulanmaya başlamasına rağmen performans değerlendirme sistemi hala tamamlanarak uygulamaya geçilememiştir. Bu çalışmanın amacı da performans değerlendirilmesine ilişkin olarak öğretmen ve yönetici görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için veriler anket yolu ile elde edilmiştir. Veriler sunulurken çoğunlukla frekansları belirtilerek katılımcıların görüşleri detaylı olarak verilmiştir. Sonuç olarak, daha önce uygulanmakta olan sicil notu sisteminin birçok olumsuz yanının bulunduğu ve yürürlükten kaldırılmasının isabetli olduğu ancak yerine yeni bir sistem kurulmamasının öğretmenlerde performans düşüklüğüne sebep olduğu, çalışmayı teşvik edecek bir sistem olmadığından kendilerini geliştirme ve başarı gösterme çabası içinde bulunmadıkları tespit edilmiştir. Bu sebeple çoklu kanallardan ölçümün yapılabileceği objektifliği sağlayabilecek ve öğretmenlerin performans göstergesi olarak kabul ettiği etkenleri ölçecek yeni bir performans değerlendirme sisteminin kurulması gerektiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin görüşleriyle tespit edilmiş olan, performansı etkileyen etkenler üzerinde çalışmalar yapılarak bu etkenleri olumlu yönde değiştirecek tedbirler alınması gerektiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, performans yönetimi, performans değerlendirme sistemi, eğitim kurumlarında performans.
dc.description.abstractIn the Eighth (2001-2005) and Ninth (2007-2013) Development Plans the public bodies and institutions in Turkey were projected to start a new performance evaluation system. In this regard, The Ministry of Education, as well as the other public bodies, performed the necessary activities and pilot schemes in order to start the new system. The new performance evaluation system is still incomplete and unapplied although the Tenth Five-Year Development Plan has been put into effect. This research intends to present the teachers' and administrators' opinions about this performance system. All the data in this research is collected through questionaires. The participants' opinions are presented in detail by specifying the frequencies in the presentation of the data. In conclusion, it is found out that the employee grading method which had been previously used had too many downsides and it was a right decision to abolish it, however failure in replacing it with a newer one results in decreases in teachers' performance hence they do not make effort for self-improvement and achievement. Therefore, a new performance evaluation system which is objective and can provide multi-channel scaling and also scale the factors that the teachers regard as performance indicators is needed. Furthermore, those factors which are identified through the teachers' opinions have to be researched well and the necessary precautions to alter them positively should be immediately taken.Keywords: Education, performance management, performance evaluation system, performance in educational institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetici ve öğretmenlerin performans değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA review on administrators' and teachers' opinions about the performance evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10018843
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382066
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess