İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına proje tabanlı öğrenmenin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yaşamın sınıfa taşınması şeklinde nitelendirilebilecek olan proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı bir öğrenme ortamıyla öğrencilerin, akademik başarı ve fen bilimleri derslerine karşı tutumlarına olumlu yönde bir etki sağlamaktır. Araştırmada, nicel araştırma yönteminin özelliklerine uygun olarak, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve fen programın ön gördüğü öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` kullanılmıştır. Çalışmaya 38 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Sınıf içinde yöntemlerin uygulaması 4 hafta sürmüştür.Ön test ve son test olarak uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan maddenin yapısı ve özellikleri başarı testi ve tutum ölçeğinden elde edilen verilerin, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları betimsel olarak verildikten sonra, çıkarıma dayalı olarak t-testi analizleri yapılmıştır. İstatistiksel olarak analizlerin yapılmasında SPSS-20 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizlerinin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile fen programın ön gördüğü öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında `Fen Bilimleri Dersi Başarı Testi` ve `Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği` son test puanları açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın bulguları alan yazın ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. The purpose of this study is to search whether there is a significant effect of project based learning approach on seventh grade students' academic achievement and their attitudes towards science. In the study, according to the characteristics of quantitative research methods, pretest-posttest control group quasi-experimental design was used to test the effect of project-based learning and traditional methods on seventh grade students' academic achievement and attitudes towards science. 38 students participated in this study.During the research, after calculating the mean and standard deviation descriptively, in order to analyze the data obtained from the structure and properties of matter achievement test and attitude scale, independent samples t-test was performed. In statistical analyses, SPSS-20 package program was used. In order to interpret the analysis of data .05 significance level was accepted.As a result, based on the results, there is no significant difference between experimental and control groups' scores which is obtained from their `Achievement test` and `Attitude towards science scale` post-test performance. Discussions based on literature were occurred and suggestions were performed.
Collections