Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Oktay
dc.contributor.authorKizkapan, Oktay
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368889
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yaşamın sınıfa taşınması şeklinde nitelendirilebilecek olan proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı bir öğrenme ortamıyla öğrencilerin, akademik başarı ve fen bilimleri derslerine karşı tutumlarına olumlu yönde bir etki sağlamaktır. Araştırmada, nicel araştırma yönteminin özelliklerine uygun olarak, proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve fen programın ön gördüğü öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` kullanılmıştır. Çalışmaya 38 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Sınıf içinde yöntemlerin uygulaması 4 hafta sürmüştür.Ön test ve son test olarak uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan maddenin yapısı ve özellikleri başarı testi ve tutum ölçeğinden elde edilen verilerin, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları betimsel olarak verildikten sonra, çıkarıma dayalı olarak t-testi analizleri yapılmıştır. İstatistiksel olarak analizlerin yapılmasında SPSS-20 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizlerinin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile fen programın ön gördüğü öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında `Fen Bilimleri Dersi Başarı Testi` ve `Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği` son test puanları açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın bulguları alan yazın ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to search whether there is a significant effect of project based learning approach on seventh grade students' academic achievement and their attitudes towards science. In the study, according to the characteristics of quantitative research methods, pretest-posttest control group quasi-experimental design was used to test the effect of project-based learning and traditional methods on seventh grade students' academic achievement and attitudes towards science. 38 students participated in this study.During the research, after calculating the mean and standard deviation descriptively, in order to analyze the data obtained from the structure and properties of matter achievement test and attitude scale, independent samples t-test was performed. In statistical analyses, SPSS-20 package program was used. In order to interpret the analysis of data .05 significance level was accepted.As a result, based on the results, there is no significant difference between experimental and control groups' scores which is obtained from their `Achievement test` and `Attitude towards science scale` post-test performance. Discussions based on literature were occurred and suggestions were performed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına proje tabanlı öğrenmenin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of project based learning to 7th grade students' academic achievement and attitude towards science on the structure and properties of matter unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10081560
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid416097
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess