Eğitsel oyunlarla desteklenen dikte etkinliklerinin öğrencilerin dikte becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğrencilerin dikte becerileri üzerinde eğitsel oyunların etkisi incelenmiştir.Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm `Giriş` bölümüdür. Bu bölüm araştırmanın konusu, problem durumu, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve daha önce yapılmış çalışmalarla ilgili bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölüm eğitsel oyunlar ve dikteyle ilgili literatür bilgilerinin yer aldığı `İlgili Yayın ve Araştırmalar` bölümüdür. Üçüncü bölüm `Yöntem` bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın modeli, deneysel işlem grupları, veri toplama araçları, deneysel işlem basamakları ve verilerin analiz yöntemiyle ilgili bilgiler yer almaktadır. Dördüncü bölüm elde edilen nitel ve nicel verilerin yer aldığı `Bulgular` bölümüdür. Beşinci bölüm ise `Sonuç` bölümüdür ve bu bölüm sonuç, tartışma ve önerilerden oluşmaktadır.Araştırmada nicel ve nitel yöntemin bir arada kullanıldığı `Karma Araştırma Yöntemi` kullanılmıştır. Bu kapsamda eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen dikte çalışmalarının etkinliği nicel araştırma yöntemlerinden biri olan gruplar arası faktöryel desen aracılığıyla ölçülmüştür. Öğrencilerin çalışmalara ilişkin düşünceleri onlarla yapılan görüşmeler sonucunda belirlenerek `Açıklayıcı Desen` aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma Kayseri il merkezindeki Aydınlıkevler Anadolu Lisesi'nin 10. sınıfında öğrenim gören 48 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler deney gruplarına orijinal kayıttan bir metin dinletilerek dikte ettirilmesiyle elde edilmiştir. Bu dikte uygulaması öntest ve sontest olarak deneysel işlemden önce ve sonra olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına kaydedildikten sonra iki grubun ön test ve son test puanları karşılaştırılmış ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) aracılığıyla belirlenmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre eğitsel oyunlar eşliğinde dikte çalışmaları uygulanan çalışma grubu ile klasik dikte çalışmaları uygulanan çalışma grubu arasında eğitsel oyunlarla dikte çalışmaları uygulanan grubun lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Eğitsel oyunlar eşliğinde dikte çalışmaları uygulanan grubun daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dikte, Eğitsel Oyun, Yabancı Dil Öğretimi, Temel Dil Becerileri In this study the effect of educational games on students' dictation skills was investigated.The study consists of five chapters. The first chapter is 'Introduction'. This chapter contains topic, problem, purpose, importance, assumptions and limitations of the study and information about previous studies. The second chapter is 'Related Publications And Researches' in which the literature about the subject is presented. The third chapter is 'Method'. This chapter research method, experimental groups, data collection tools, experimental process steps and data analysis technique are introduced. The fourth chapter is 'Findings' in which quantitative and qualitative findings of the study take place. The fifth chapter is 'Result' and this chapter consists of result, discussion and suggestions sections. In the study 'the Mixed Method of Research' in which quantitative and qualitative methods are used together has been applied. In that point the effects of dictation studies with educational games have been evaluated by using between groups factorial design. Students' opinions about activities have been defined through interviews with them and they have been analyzed by using 'Explanatory Design'. The study has been done with the participation of 48 tenth grade students from Aydınlıkevler Anatolian High School in Kayseri. In the study the data has been collected by making experimental groups listen to the text from the original record and dictate it. This dictation study has been applied twice before and after process as pretest and posttest. Recording the data on SPSS the pretest and posttest points of the groups have been compared and whether there is a difference between them has been determined through analysis of covariance (ANCOVA).According to the findings obtained from the study, a significant difference between the experimental group to whom dictation activities with educational games were applied and the other experimental group to whom usual dictation studies were applied in favour of the group whom dictation activities with educational games were applied. The group whom dictation activities with educational games were applied has been concluded as more successful than the other group. Key Words: Dictation, Educational Game, Foreign Language Teaching, Basic Language Skills
Collections