Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Cenk
dc.contributor.authorBaştuğ, Sevgi Deniz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368826
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin dikte becerileri üzerinde eğitsel oyunların etkisi incelenmiştir.Çalışma 5 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm `Giriş` bölümüdür. Bu bölüm araştırmanın konusu, problem durumu, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve daha önce yapılmış çalışmalarla ilgili bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölüm eğitsel oyunlar ve dikteyle ilgili literatür bilgilerinin yer aldığı `İlgili Yayın ve Araştırmalar` bölümüdür. Üçüncü bölüm `Yöntem` bölümüdür. Bu bölümde araştırmanın modeli, deneysel işlem grupları, veri toplama araçları, deneysel işlem basamakları ve verilerin analiz yöntemiyle ilgili bilgiler yer almaktadır. Dördüncü bölüm elde edilen nitel ve nicel verilerin yer aldığı `Bulgular` bölümüdür. Beşinci bölüm ise `Sonuç` bölümüdür ve bu bölüm sonuç, tartışma ve önerilerden oluşmaktadır.Araştırmada nicel ve nitel yöntemin bir arada kullanıldığı `Karma Araştırma Yöntemi` kullanılmıştır. Bu kapsamda eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen dikte çalışmalarının etkinliği nicel araştırma yöntemlerinden biri olan gruplar arası faktöryel desen aracılığıyla ölçülmüştür. Öğrencilerin çalışmalara ilişkin düşünceleri onlarla yapılan görüşmeler sonucunda belirlenerek `Açıklayıcı Desen` aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma Kayseri il merkezindeki Aydınlıkevler Anadolu Lisesi'nin 10. sınıfında öğrenim gören 48 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler deney gruplarına orijinal kayıttan bir metin dinletilerek dikte ettirilmesiyle elde edilmiştir. Bu dikte uygulaması öntest ve sontest olarak deneysel işlemden önce ve sonra olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programına kaydedildikten sonra iki grubun ön test ve son test puanları karşılaştırılmış ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) aracılığıyla belirlenmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre eğitsel oyunlar eşliğinde dikte çalışmaları uygulanan çalışma grubu ile klasik dikte çalışmaları uygulanan çalışma grubu arasında eğitsel oyunlarla dikte çalışmaları uygulanan grubun lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Eğitsel oyunlar eşliğinde dikte çalışmaları uygulanan grubun daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dikte, Eğitsel Oyun, Yabancı Dil Öğretimi, Temel Dil Becerileri
dc.description.abstractIn this study the effect of educational games on students' dictation skills was investigated.The study consists of five chapters. The first chapter is 'Introduction'. This chapter contains topic, problem, purpose, importance, assumptions and limitations of the study and information about previous studies. The second chapter is 'Related Publications And Researches' in which the literature about the subject is presented. The third chapter is 'Method'. This chapter research method, experimental groups, data collection tools, experimental process steps and data analysis technique are introduced. The fourth chapter is 'Findings' in which quantitative and qualitative findings of the study take place. The fifth chapter is 'Result' and this chapter consists of result, discussion and suggestions sections. In the study 'the Mixed Method of Research' in which quantitative and qualitative methods are used together has been applied. In that point the effects of dictation studies with educational games have been evaluated by using between groups factorial design. Students' opinions about activities have been defined through interviews with them and they have been analyzed by using 'Explanatory Design'. The study has been done with the participation of 48 tenth grade students from Aydınlıkevler Anatolian High School in Kayseri. In the study the data has been collected by making experimental groups listen to the text from the original record and dictate it. This dictation study has been applied twice before and after process as pretest and posttest. Recording the data on SPSS the pretest and posttest points of the groups have been compared and whether there is a difference between them has been determined through analysis of covariance (ANCOVA).According to the findings obtained from the study, a significant difference between the experimental group to whom dictation activities with educational games were applied and the other experimental group to whom usual dictation studies were applied in favour of the group whom dictation activities with educational games were applied. The group whom dictation activities with educational games were applied has been concluded as more successful than the other group. Key Words: Dictation, Educational Game, Foreign Language Teaching, Basic Language Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitsel oyunlarla desteklenen dikte etkinliklerinin öğrencilerin dikte becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of the effects of dictation activities applied with educational games on students dictation skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmDictation
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10092277
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415832
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess