İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına deneylerle zenginleştirilmiş gösteri yönteminin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, deneylerle zenginleştirilmiş gösteri yöntemi ve fen programının ön gördüğü öğretim yönteminin, 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, bu çalışma nicel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Dolayısıyla nicel araştırma yöntemi deseni olan `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` çalışmanın desenini oluşturmuştur. Bu amaçla uygun örneklem kullanılarak deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda 36, kontrol grubunda 36 yedinci sınıf öğrencisi bu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma, 2015 – 2016 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup, uygulama her iki grupta da dört hafta sürmüştür. Araştırmada veriler, elektrik enerjisi başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testleri ön test ve son test olmak üzere toplam iki kez uygulanmıştır. Öncelikle, başarı testinden elde edilen verilerin, betimsel istatistik analizleri yapılarak aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları verilmiştir. Ardından, çıkarıma dayalı istatistik analizi (tek yönlü ANOVA) yapılmıştır. İstatistiksel olarak analizlerin yapılmasında SPSS-20 paket programı kullanılmıştır. Akademik başarı öntest puanları incelendiğinde, dört sınıf arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının başarı testi son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalamalarını ve bu ortalamalar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını test etmek için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmış ve sonuçları incelenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 22.22 iken kontrol grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 13.83 olduğu görülmüştür. Öğrencilerin akademik başarı puanları deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir [F(3-68)=13.83, p<.05].Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri, Fen Eğitimi, Gösteri Yöntemi, Akademik Başarı Purpose of this research is to examine the effect of demonstration method enriched with experiments, which can keep seventh grade students active throughout the process. In the current research conducted in accordance with the quantitative research, the effects of experiment-enriched demonstration method and science curriculum proposed by the Ministry of National Education (MNE) were investigated. With this purpose; pre-test, post-test control group quasi-experimental design was applied. The study has continued for four weeks for experimental group (36 students from 7-A and 7-B) and control group (36 students from 7-C and 7-D) in 2015-2016 education year. Data were obtained with electricity in our life achievement test developed by the researchers. The achievement test was applied twice as pre-test and post-test. Primarily, mean and standard deviation of data obtained from the test were calculated and inferential statistics, one way ANOVA, was conducted. When the pre-test scores of the achievement test were examined, no significant difference was observed between the results of four groups. In order to test if there is a significant difference between post-test scores of the experimental and control groups, one way variance analysis (ANOVA) was conducted and the results were examined. While the mean of achievement post-test score of experiment group was 22.22, mean of achievement post-test of control group was 13.83. Students' achievement test scores showed significant difference in favor of the experimental group [F(3-68)=13.83, p<.05].Key Words: Science, Science Education, Achievement Test, Demonstration Method,Academic Achievement.
Collections