Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Oktay
dc.contributor.authorAydin, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:03Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368770
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, deneylerle zenginleştirilmiş gösteri yöntemi ve fen programının ön gördüğü öğretim yönteminin, 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, bu çalışma nicel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Dolayısıyla nicel araştırma yöntemi deseni olan `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` çalışmanın desenini oluşturmuştur. Bu amaçla uygun örneklem kullanılarak deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda 36, kontrol grubunda 36 yedinci sınıf öğrencisi bu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma, 2015 – 2016 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup, uygulama her iki grupta da dört hafta sürmüştür. Araştırmada veriler, elektrik enerjisi başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testleri ön test ve son test olmak üzere toplam iki kez uygulanmıştır. Öncelikle, başarı testinden elde edilen verilerin, betimsel istatistik analizleri yapılarak aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları verilmiştir. Ardından, çıkarıma dayalı istatistik analizi (tek yönlü ANOVA) yapılmıştır. İstatistiksel olarak analizlerin yapılmasında SPSS-20 paket programı kullanılmıştır. Akademik başarı öntest puanları incelendiğinde, dört sınıf arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının başarı testi son-test uygulamasından aldıkları puanların ortalamalarını ve bu ortalamalar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını test etmek için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmış ve sonuçları incelenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 22.22 iken kontrol grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puan ortalaması 13.83 olduğu görülmüştür. Öğrencilerin akademik başarı puanları deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir [F(3-68)=13.83, p<.05].Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri, Fen Eğitimi, Gösteri Yöntemi, Akademik Başarı
dc.description.abstractPurpose of this research is to examine the effect of demonstration method enriched with experiments, which can keep seventh grade students active throughout the process. In the current research conducted in accordance with the quantitative research, the effects of experiment-enriched demonstration method and science curriculum proposed by the Ministry of National Education (MNE) were investigated. With this purpose; pre-test, post-test control group quasi-experimental design was applied. The study has continued for four weeks for experimental group (36 students from 7-A and 7-B) and control group (36 students from 7-C and 7-D) in 2015-2016 education year. Data were obtained with electricity in our life achievement test developed by the researchers. The achievement test was applied twice as pre-test and post-test. Primarily, mean and standard deviation of data obtained from the test were calculated and inferential statistics, one way ANOVA, was conducted. When the pre-test scores of the achievement test were examined, no significant difference was observed between the results of four groups. In order to test if there is a significant difference between post-test scores of the experimental and control groups, one way variance analysis (ANOVA) was conducted and the results were examined. While the mean of achievement post-test score of experiment group was 22.22, mean of achievement post-test of control group was 13.83. Students' achievement test scores showed significant difference in favor of the experimental group [F(3-68)=13.83, p<.05].Key Words: Science, Science Education, Achievement Test, Demonstration Method,Academic Achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına deneylerle zenginleştirilmiş gösteri yönteminin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of experiment-enriched demonstration method on seventh grade students' achievement on electricity unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmElectrical energy
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmDemonstration method
dc.identifier.yokid10122212
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440548
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess