Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorArslandoğan, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:46Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368649
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıflarında hangi istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaştıkları ve bu davranışların sınıf düzeylerine, öğretmenlerin akademik ve kişisel özelliklerine göre tekrarlanma sıklıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Araştırmanın evrenini Kayseri Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Kayseri Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yer alan beş merkez ilçeye bağlı (Melikgazi, Kocasinan, Talas, İncesu, Hacılar) 27 ilkokulda görev yapan 148 bayan, 152 erkek olmak üzere toplam 300 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada Gökduman (2007) tarafından geliştirilen 28 maddelik `Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışları Anketi` kullanılmıştır. Anket, SPSS paket programı kullanılarak frekans, yüzde hesaplanarak analiz edilmiştir. Kıdem, cinsiyet, eğitim-öğretim yaptığı sınıf, öğrenci sayısı, sınıfın fiziki alanını yeterli bulma durumu, mezun olduğu okul değişkenleri incelenmiş ve bu değişkenlerle ilgili bazı davranışlarda anlamlı farklılık bulunup bazı davranışlarda da bulunmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen davranış, değişken, ilkokul, sınıf öğretmeni
dc.description.abstractThis study examines which undesired behaviors class teachers encounter in classroom and aims to reveal how often such behaviors are repeated based on teachers' academic and personal characteristics.The population of the study consists of class teachers working within the borders of Kayseri Metropolitan Municipality. The sampling of this research comprises of 300 class teachers in total, 148 female and 152 male teachers working at 27 different schools, which are in five central districts (Melikgazi, Kocasinan, Talas, İncesu, Hacılar) within the borders of Kayseri Metropolitan Municipality. In this study, ''Undesired In-Class Student Behaviors Questionnaire'', which is developed by Gökduman (2007) and includes 28 items, has been employed. The questionnaire was analyzed by calculating frequencies and percentages via SPSS package software. Factors such as seniority, gender, classroom of instruction, number of students, physical capability of classroom area, and university of graduation were examined. Significant differences were found in certain behaviors, whereas; no significant difference was found in certain other behaviors.Keywords: Undesired behavior, factor, elementary school, class teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma durumlarının incelenmesi (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeExamination of class teachers' encounter with undesired student behaviors (Kayseri province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKayseri
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.identifier.yokid10147610
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462319
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess