Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorTabak, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:40Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368605
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma öncesi etkinliklerde dijital öykü kullanarak öğrencilerin metne yönelik arka plan bilgilerini oluşturmalarını ve geliştirmelerini destekleyerek okuma sürecinde karşılaştıkları bir problemi çözebilmektir. Araştırma, pragmatik paradigma benimsenerek eylem araştırması olarak tasarlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmanın eylem süreci, A2-B1 kur düzeyinde 19 katılımcı ile 14 hafta sürmüş ve bu süreçte araştırmacı tarafından oluşturulan 8 dijital öykü kullanılmıştır. Araştırmada dokümanlar, gözlemler, görüşmeler, ses kayıtları ve araştırma günlükleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Farklı kaynaklardan elde edilen veriler tümevarım ve tümdengelim analizleri kullanılarak incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda dijital öykülerin öğrencilerde metne yönelik bakış açısı ve ön bilgiler kazandırdığı görülmüştür. Öğrencilerin ilgi ve dikkatlerini metne çektiği, zengin bir öğrenme ortamı oluşturduğu ve hatırlamayı kolaylaştırdığı da tespit edilmiştir. Dijital öykülerin bir materyal olarak okuma öncesi etkinliklerde kullanımının, arka plan bilgisinin inşası için öğrencilere hem bilişsel hem de duyuşsal avantajlar sağladığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to solve a problem that students' faced in the reading process by supporting them to create and improve their background knowledge towards the text using digital story in pre-reading activities in teaching Turkish as a foreign language. It was designed and conducted as an action research based on the pragmatic paradigm. The action process of the research lasted 14 weeks with 19 participants at A2-B1 course levels, and 8 digital stories created by the researcher were used in this process. Documents, observations, interviews, voice recordings and research logs were used as data collection tools in the study. The data which were obtained from different sources were examined and interpreted using inductive and deductive analyzes. As a result of the research, it has been seen that digital stories provide students a perspective and background knowledge towards the text. It has also been found that digital stories catch students' interest and attention to the text, create a rich learning environment and make the context easier to remember. The use of digital story as a material in pre-reading activities has been found to provide both cognitive and affective advantages to students for the construction of background information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital öykü kullanımı
dc.title.alternativeUsing digital story in teaching Turkish as a foreign language
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmDigital story
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10170290
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483106
dc.description.pages296
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess