Show simple item record

dc.contributor.advisorSoybaş, Danyal
dc.contributor.authorDoğrucan, Harun
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368375
dc.description.abstractBu çalışma Kayseri ili Melikgazi ilçesindeki ortaokul öğrencileri arasında çarpanlar vekatlar konusunda öğrencilerin yaşadığı öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarınıaraştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda Melikgazi ilçesinden Burhan DinçbalOrtaokulu, Hoca Yusuf Erdem Ortaokulu ve Yahya Kemal Beyatlı Ortaokuluseçilmiştir. Bu araştırma için 6.sınıf seviyesinden 107 öğrenci, 8.sınıftan ise 48 öğrenciseçilmiştir. Her bir grup için 2'şer tane açık uçlu soru, 11'er tane test sorusu ve 1'er tanedoğru-yanlış sorusu içeren bir anket hazırlanmıştır. Öğrencilerden her bir soruyuçözmeleri ve açıklamaları istenmiştir. Ayrıca çözüm kısmını doldurmaları sözlü biçimdeözelikle istenmiştir. Bütün bu soruların yanında öğrencilerden günlük hayatlarındaçarpanlar ve katlar konusunu nasıl kullandıkları ve bu konunun matematiğe karşıtutumlarını nasıl etkilediğini cevaplamaları istenmiştir.Bu araştırmanın değerlendirmesine göre, öğrencilerin çarpanlar ve katlar konusundakiöğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları hakkında bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Çarpanlar, Katlar, Kavram, Kavram Yanılgıları, Öğrenme Güçlüğü
dc.description.abstractThe aim of this study is to research into the learning difficulties and conceptmisunderstanding about multiplication and factor of secondary school students inMelikgazi, Kayseri. That's why, Burhan Dinçbal Secondary School, Hoca Yusuf ErdemSecondary School, Yahya Kemal Beyatlı Secondary School are selected in Melikgazi.107 students from 6th grade and 48 students from 8th grade are selected for this research.A questionnaire including two open-ended questions, eleven test questions and one truefalse question is prepared for each group for this research. It is requested from studentsto solve each question and explain how they solve them. Also, it is requested verbally tofill in solutions especially. Besides these questions, it is requested from students toanswer how they use the subjects of multiplication and factor in their daily lives andhow these subjects affect their attitudes and treatments towards Mathematics.According to evaluations of this research, some suggestions are made for students'learning difficulties and concept misunderstanding about multiplication and factor.Key words: the multiplication, the factor, the concept, the misconception, the learningdifficulties.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin çarpanlar ve katlar konusundaki öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the secondary school students intolearning difficulties and concept misunderstanding aboutmultiplication and factor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-10
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid10242521
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547509
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess