Show simple item record

dc.contributor.advisorSevgi, Sevim
dc.contributor.authorÇağliköse, Melek
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368325
dc.description.abstractAraştırmada ortaokul altıncı sınıfa devam eden öğrencilerin üstbiliş becerileri bazıdeğişkenler açısından incelenmiş ve kesir problemleri çözme sürecinde kullandıklarıüstbiliş becerileri belirlenmiştir. Ayrıca belirlenen üstbiliş becerilerin problem çözmebaşarısına etkisi incelenmiştir. Üstbilişin problem çözme sürecindeki rolüne üstbilişbeceriler noktasında katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin problem çözme sürecindekullandıkları üstbiliş becerilerin neler olduğu ve süreci nasıl yönlendirdiği, üstbilişbecerileri kullanan öğrenciler ile kullanmayan öğrenciler arasındaki farklar ve bubecerilerin problem başarısını nasıl etkilediği incelenerek bu kapsamdaki çalışmalara ışıktutması amaçlanmaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı buçalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında altı farklı ortaokulda öğrenim gören 624 altıncısınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri bilişüstü ölçeği ve kişiselbilgi formundan, nitel verileri ise problem çözme envanteri, gözlem formu, mülakatlar vekamera kayıtlarından elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre altıncı sınıfadevam eden öğrencilerin üstbiliş seviyelerinin cinsiyet ve babanın öğrenim düzeyideğişkenlerine göre bir farklılık göstermediği ancak okula ve annenin eğitim seviyesinegöre farklılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin kesir problemleri çözme sürecinde tahmin,planlama, izleme ve değerlendirme üstbiliş becerilerini kullandıkları gözlemlenmiştir.Başarılı öğrencilerin en çok kullandıkları üstbiliş becerileri sırasıyla izleme, planlama vetahmin becerileri olurken değerlendirme becerisi ile problem çözme başarısı arasındaanlamlı bir ilişki kurulamamıştır.Anahtar Kelimeler: Üstbiliş, Matematik, Ortaokul, Kesirler, Problem Çözme, Öğrenci
dc.description.abstractIn the study, the metacognitive skills of the students attending the sixth grade in themiddle school were examined in terms of some variables and the metacognitive skillsused in the process of solving fraction problems were examined. It contributes tometacognitive skills in the role of metacognition in problem-solving. Students'metacognitive skills used in the problem-solving process and how they lead the process,the differences between students who use metacognitive skills and students who do notuse these skills and how they affect the success of the problem is shed light on the studies.This study was a mixed study which a combination of quantitative and qualitativeresearch methods was used, was conducted with 624 sixth grade students in six differentmiddle schools during the 2017-2018 academic year. The quantitative data of the studywere obtained from the metacognitive scale and information form, and the qualitativedata were obtained from the problem-solving test, observation form, clinical interviewsand camera records. According to the results obtained from the study, it was determinedthat the metacognition levels of the students attending the sixth grade did not differaccording to the gender and father's education level variables but differed according tothe school and the mothers' level of education. It has been observed that students useprediction, planning, monitoring, and evaluation of metacognitive skills in the process ofsolving fraction problems. While the metacognitive skills of the most successful studentswere followed by tracking, planning and estimating skills respectively, there was nosignificant relationship between the ability to evaluate and problem-solving success.Keywords: Metacognition, Mathematics, Middle School, Fractions, Student, ProblemSolvingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin kesir problemleri çözme sürecinde kullandıkları üstbiliş becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyze sixth grade students metacognition skills in theprocess of solving fraction problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-29
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmFractions
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10247436
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553764
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineMatematik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess