Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorKurt, Akife
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368282
dc.description.abstractBu araştırma, süreç temelli yazma yaklaşımının öğrencilerin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısını ortaya koyan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin süreç temelli yazma öğretimini kullanarak farklı türde metin üretmelerini sağlamak ve yazma yeteneklerini geliştirmektir. Araştırmanın öğretim uygulamaları, Trabzon ili Arsin ilçesine bağlı resmi bir ilköğretim okulunun 6/C sınıfı öğrencilerine yönelik yapılmıştır. Ancak pilot çalışma ve I. dönem Türkçe dersi başarıları dikkate alınarak 'çok iyi', 'iyi' ve 'geliştirilebilir' olmak üzere her düzeyi temsil eden 8'i kız, 4'ü erkek toplam 12 öğrenci çalışma grubu olarak seçilmiştir. Dersin öğretmeni olan araştırmacı tarafından planlanan on haftalık uygulama sürecinde çalışma grubunun hikâye, anı, deneme ve gezi yazısı oluşturma edimlerini içeren veriler; gözlem, görüşme, araştırmacı günlüğü ve doküman inceleme olmak üzere farklı nitel veri toplama araçları ile toplanmış, betimsel analiz ve içerik analizine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular; süreç odaklı yazma öğretiminin yazmaya hazırlık, taslak yazma, gözden geçirip yazma ve düzenleme aşamalarını kullanarak öğrencilerin üst bilişsel becerilerini harekete geçirdiğini göstermiştir. Böylece yazma ürünlerindeki mevcut hatalar azalmış; öğrencilerin yazma yeteneklerinin gelişmesine ve yazma alışkanlığı edinmelerine katkıda bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Süreç Temelli Yazma Yaklaşımı, Üst Bilişsel Beceri, Yazma Alışkanlığı, Yazma Becerisi, Hikâye, Anı, Deneme, Gezi Yazısı.
dc.description.abstractThis qualitative study aims to explore contribution of process-based writing approach to the development of students' writing acquisition and skill. In other words, the study aims to enable 6th grade students in primary education to produce different kinds of text by using process-based writing instruction and to improve their writing skills. The teaching practices of the study were conducted with 6/C grade students in a state primary education in the Arsin district of Trabzon province. The pilot study, on the other hand, were carried out with a total of 12 students, 8 of whom were females and 4 were males considering their Turkish course achievements in the 1st academic term, which were `perfect`, `good`, `can be improved`. The data that include the story, memory, essays and travel writing were gathered through different data collection tools such as observations, interviews, research diaries and document reviews and analysed by descriptive analysis and content analysis. The findings of the study indicated that the process-oriented writing instruction prompts students' metacognitive skills by using the stages of preparation for writing, draft, reviewing and editing. Thus, existing errors in writing products decreased and the process contributed to improve the writing skills of the students and gain writing habits. Keywords: Process-Based Writing Approach, Metacognitive Skill, Writing Habits, Story, Memory, Essay, Travel Writing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe eğitiminde süreç temelli yazma yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerinin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısı
dc.title.alternativeContribution of process based writing approach in developing students' writing acquasition and skills in Turkish education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmProcess based instruction
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTurkish
dc.identifier.yokid10261562
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558073
dc.description.pages296
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess