Ortaokullarda dil bilgisi öğretimine yönelik öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmenlerinin dil bilgisi öğretimine yönelik uygulamalarını tespit ederek değerlendirmektir. Çalışmada, gözlem ve görüşme formları ile doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma Adıyaman il merkez, Kâhta ilçe merkez ve Kâhta köylerindeki Türkçe öğretmenleri üzerinde yapılmıştır. Formlar, Türkçe öğretmenlerinin, dil bilgisi öğretiminde ders içi ve ders dışı uygulamaları, ölçme değerlendirme çalışmaları ve öğretmenlerin kullandıkları materyaller hakkında bilgi edinebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Doküman olarak çalışma kitaplarındaki dil bilgisi etkinlikleri ve öğrenci defterlerindeki ders notları kullanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Veriler içerik analiziyle yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmenlerinin dil bilgisi öğretimine yönelik uygulamalarının öğretmenin yeterliliği, okulun ve sınıfın fiziksel ve sosyal durumu, öğrencinin seviyesi, liselere giriş ve bursluluk sınavı gibi etmenlerden dolayı istenilen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to evaluate and to detect the practices of Turkish teachers for teaching grammar. In the study; observation forms, interwiev forms and document analysis have been used. The research and the documents were applied to the teachers in the secondary schools in Adıyaman, in Kâhta county and in the villages in Kahta. The forms have been prepared in order to take information about the Turkish teachers' practices inside and outside the classes, about their assessment and evaluation studies and the materials they have used in the classes. The grammar activities in students' notebooks and studybooks were used as the document. The research was figured out in the frame of quantitative research as case study. At the end of the study, it has been determined that Turkish teachers' competence in their grammar teaching practices is unsatisfied because of the physical and social circumstances of their classes and schools, the level of students, the entrance examination for the high schools and the scholarship examination.
Collections