Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorCoşkun, Aydin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368144
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmenlerinin dil bilgisi öğretimine yönelik uygulamalarını tespit ederek değerlendirmektir. Çalışmada, gözlem ve görüşme formları ile doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma Adıyaman il merkez, Kâhta ilçe merkez ve Kâhta köylerindeki Türkçe öğretmenleri üzerinde yapılmıştır. Formlar, Türkçe öğretmenlerinin, dil bilgisi öğretiminde ders içi ve ders dışı uygulamaları, ölçme değerlendirme çalışmaları ve öğretmenlerin kullandıkları materyaller hakkında bilgi edinebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Doküman olarak çalışma kitaplarındaki dil bilgisi etkinlikleri ve öğrenci defterlerindeki ders notları kullanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Veriler içerik analiziyle yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmenlerinin dil bilgisi öğretimine yönelik uygulamalarının öğretmenin yeterliliği, okulun ve sınıfın fiziksel ve sosyal durumu, öğrencinin seviyesi, liselere giriş ve bursluluk sınavı gibi etmenlerden dolayı istenilen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate and to detect the practices of Turkish teachers for teaching grammar. In the study; observation forms, interwiev forms and document analysis have been used. The research and the documents were applied to the teachers in the secondary schools in Adıyaman, in Kâhta county and in the villages in Kahta. The forms have been prepared in order to take information about the Turkish teachers' practices inside and outside the classes, about their assessment and evaluation studies and the materials they have used in the classes. The grammar activities in students' notebooks and studybooks were used as the document. The research was figured out in the frame of quantitative research as case study. At the end of the study, it has been determined that Turkish teachers' competence in their grammar teaching practices is unsatisfied because of the physical and social circumstances of their classes and schools, the level of students, the entrance examination for the high schools and the scholarship examination.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda dil bilgisi öğretimine yönelik öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of teacher practices on grammar teaching in secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmInstructional design
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmTeaching style
dc.identifier.yokid10301275
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601785
dc.description.pages242
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess