Show simple item record

dc.contributor.advisorYağbasan, Rahmi
dc.contributor.authorÜnal, Aşkin Burhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:36:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:36:27Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367409
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi ile Fen Bilgisi dersi eğitim programlarına göre öğrenim gören 7. Sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket konusu ile ilgili başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, Polatlı Mıhçıoğlu İlköğretim Okulunda 43 öğrenciden oluşan bir örneklemde gerçekleştirilmiş olup, zayıf deneysel desen türlerinden statik grup öntest-sontest desenindedir. Örneklemi oluşturan deney ve kontrol gruplarının hem öntest hem de sontest puanlarına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini test etmek için bağımsız t-testleri yapıldı. Öntest puanlarını ortak değişken olarak atayarak deney ve kontrol gruplarının sontest puanlarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini test etmek amacıyla ise, tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) yapıldı. Buna göre, üç esas bulgu elde edildi. İlk olarak, deney ve kontrol gruplarının arasında anlamlı bir fark bulunmadığı gözlendi. İkinci olarak, sontest puanlarına göre grupların istatistiksel anlamlı fark gösterememesine rağmen (p<0.05) , uygulamada anlamlı fark gösterdiği bulundu (eta-kare=0.112). Ve son olarak, öntest puanları kontrol edildiğinde, deney ve kontrol gruplarının performanslarında sadece istatistiksel anlamlı fark değil, uygulamada da anlamlı fark olduğu gözlemlendi. Sonuç olarak, çalışma Mıhçıoğlu İlköğretim Okulu 7. Sınıflarında Fen ve Teknoloji dersi eğitim programına göre Kuvvet ve Hareket konusunun işlenmesinin daha etkili bir yöntem olduğuna dair bulgular ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore if there is a significant difference between achievements of 7th grade students, who are educated according to Science and Technology curriculum and Knowledge of Science Curriculum, on Force and Motion unit. The study was conducted to a sample with 43 students in Mıhçıoğlu Elementary School and it is a static group pretest-posttest design, which is a type of weak experimental study. In order to test if the experimental and control groups, which draw the sample, demonstrate a significant difference in both pretest and posttest scores, independent t-tests were conducted. In the purpose of testing if the groups show a significant difference according to the posttest scores when the pretest scores are assigned as covariate, one way ANCOVA was conducted. Accordingly, three main results were obtained. First, it was observed that the experimental and control groups? performances may be equal. Second, it was found that groups showed practical significant difference according to the posttest scores (eta-square=0.112) but no statistical significant difference. And finally, when the pretest scores were controlled, not only statistical but also practical significant differences were observed between the experimental and control groups? performances. In conclusion, the study revealed findings which may indicate that studying Force and Motion topic according to Science and Technology curriculum in 7th graders of Mıhçıoğlu Elementary School was a more effective treatment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. sınıf fen ve teknoloji dersi ile fen bilgisi dersi eğitim programlarının başarıya etkisinin karşılaştırması
dc.title.alternativeComparison of the effects of seventh grade science and technology curriculum and knowledge of science on achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid311169
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219587
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess